Tko skrbi o cesti od Slavonskog Broda do Zbjega?
Cesta koja je izgradena na savskom nasipu i proteže se do Zbjega u dužini Od 7,2 kilometara, Od mosta do administrativne granice Slavonskog Broda u nadležnosti je Grada dok je ostatak Od 15-ak kilometara pod upravom Županijske uprave za ceste Brodsko-posavske županije. ŽUC, proporcionalno prihodima, dio sredstava, obično je to oko 1,2 milijuna kuna, prebacuje Gradu za održavanje spornenutih 7 kilometara ceste za koje je nadležan. Uz to, Hrvatske ceste su odobrile sredstva za sanaciju tog dijela ceste i to zajedno s pet odvojaka, odnsono silaznih rampi prema Ulici Stjepana Radića. Osim ceste Od granice Slavonskog Broda do Zbjega, ŽUC upravlja s još dvije prometnice koje idu nasipom, prva je na relaciji Malino - Slavonski Kobaš, a druga Stara Gradiška Uskoci. Sve te ceste izgraðene na nasipima (kojima upravljaju Hrvatske vode) ŽUC je preuzeo Od Hrvatskih cesta čim je osnovan, odnosno još 1998. godine.
- Za ceste na nasipima vrijede posebni uvjeti održavanja pa se, tako, zbog košenja i održavanja nasipa, bankine ne smiju nasipati tucanikom veéim Od 3 cm. Bez prethodne suglasnosti Hrvatskih voda, mi na toj cesti ne smijemo raditi ništa osim redovitog održavanja u kojeg ulazi krpanje udarnih rupa, postavIjanja signalizacije te košnja do granice nasipa. Za rekonstrukciju, proširenje i postavljanje odbojne ograde na cesti morali bismo tražiti dopuštenje Hrvatskih voda. Što se tiče redovitog održavanja, nema tu nikakvih posebnih zahtjeva ili poteškoća u odnosu na ostale, jedino što moramo izvući crte prije nego li se počnu spuštati magle. lpak, u situacijama kad su visoke podzemne vode, ta je cesta podložnija oštećenjima od ostalih - kaže Antun Dukić, ravnatelj ŽUC-a Brodsko-posavske županije.
Planirano izmještanje ceste
lako je cesta na nasipu do Zbjega široka samo 4,5 metra, što je za metar uže od minimalonog standarda, po njoj voze sva vozila, od osobnih automobila e do kamiona i velikih radnih strojeva. Budući da je cesta određe na širinom nasipa na kojemu je izgrađena, za njezino eventualno proširenje trebao bi širiti i nasip, što bi tražilo golemi novac kojeg Hrvatske vode nemaju. Puno realnija je bila ideja njezije nog izmještanja izvan nasipa po uzoru na Ulicu Stjepana Radića što je ušlo i u plansku dokumentaciju Slavonskog Broda i općine Bebrina. Kada će doći do spuštanja ceste ispod nasipa, što bi za oko 3.000 Ijudi koji žive u bebrinskom bazenu značilo sigurnu vožnju u svim vremenskim uvjetima i godišnjim dobima, zasad je teško reći.
Javni linijski prijevoz putnika na relaciji Slavonski Brod - Zbjeg obavlja požeški APP. Postojeća linija prometuje preko Kaniže i Slobodnice prema Bebrini i ostalim naseljima na području istoimene općine, a nas je zanimalo je li bilo zahtjeva za liniju koja bi išla savskim nasipom. Pročelnik Upravnog odjela za komunalne poslove i infrastrukturu Brodsko-posavske županije Miroslav Jarić kaže da njima nikada nije došao službeni prijedlog institucija ili pojedinaca s tog područja za uvođenjem linije koja bi išla nasipom niti se o tome, makar i neformalno, ikada razgovaralo.
Cesta preuska za autobuse?
Kako stoji u dopisu koji smo iz APP-a dobili kao odgovor na upit o mogućoj liniji koja bi od Slavonskog Broda do Zbjega išla savskim nasipom, taj bi pravac bio kraći samo za nekoliko naselja. "U svorn dugogodišnjem pružanju usluga prijevoza postojećim pravcem, ali prvenstveno iz razloga obuhvaćanja svih naselja u liniju jednim prijevoznim pravcem, do sada nisrno imali nikakvih primjedbi ili zamjerki na ovakav način obavIjanja prijevoza", kaže, između ostalog u svom odgovoru Igor Krpan iz APP-a. Na pitanje o sigurnosti prometovanja cestom na nasipu, kažu, nisu nadležni za davanje stručnog mišljenja, no iz dugogodišnje prakse mogu reći da Širina prometnice uvelike utječe na sigurnost, posebno kad je u pitanju prijevoz autobusima, pri čemu se, u prvom redu, misli na mimoilaženje vozila. Nekoliko se puta dogodilo da se prazan autobus nasipom vraćao za Slavonski Brod što je izazvalo Ijutnju vozača automobila koji su se s njim susreli na cesti jer su smatrali da ih svojom širinom dovodi u opasnost. Kako bi tek reagirali da im puni autobusi voze svakodnevno, pa i u vrijeme kad se spusti gusta magla koja je na toj cesti česta, a na asfaltu se uhvati poledica. Jedino pravo rješenje je, po svemu sudeći, gradnja usporedne ceste ispod nasipa. Ona bi vozače automobila oslobodila straha od slijetanja u Savu, odnosno 10-ak metara duboku provaliju i povećala šanse da neki od prijevoznika uvede liniju koja bi kraćom trasom povezala dio naselja općine Bebrina sa Slavonskim Brodom.
Autor: Marija Ravlić/Posavska Hrvatska
SLAVONSKI BROD – Požar na deponiji u Bosanskom Brodu, koji je izbio 4. srp...
16.07.2025. u 18:00
ZAGREB – Hrvatski sabor danas završava proljetno zasjedanje, a zast...
15.07.2025. u 20:00
ZAGREB / SLAVONSKI BROD – Već dvanaest dana stanovnici Brodsko-posavske žu...
15.07.2025. u 16:38
SLAVONSKI BROD – Brodsko-posavska županija odlučila je k...
12.07.2025. u 11:00
Nova Gradiška – Kako neslužbeno doznajemo, predsjednica Gradskog od...
10.07.2025. u 16:00
U emisiji „Gradskih 60 minuta“ na Radio Brodu, gradonačelnik Mirko D...
10.07.2025. u 12:00
Grad Slavonski Brod i u 2025. godini nastavlja s provedbom mjera kojima se omogu...
09.07.2025. u 18:00
Da hrvatski političari, vođe i kraljevi završe u stihovima – znamo...
08.07.2025. u 16:00
OKUČANI – Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstv...
05.07.2025. u 20:00
U članku objavljenom na portalu 035portal.hr dana 3. srpnja 2025. godine u 14:00...
03.07.2025. u 15:21
SLAVONSKI BROD – Brodsko-posavska županija i u 2025. god...
02.07.2025. u 16:00
Rezultati upisa u gradske vrtiće u Slavonskom Brodu još uvijek nisu objav...
01.07.2025. u 17:00
SLAVONSKI BROD – „Ukoliko Zajednica želi nastaviti primati sredstva...
30.06.2025. u 14:00
SLAVONSKI BROD – Kad lokalni portal koji se godinama financira gotovo iskl...
24.06.2025. u 18:00
Intervju preuzet iz Glasa Slavonije Nakon više od 160...
24.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – U ponedjeljak ujutro održana je prva sjednica novog saziv...
23.06.2025. u 17:59