Život

Groblje na cestama: Traktori stariji od države, prosječno vozilo ima 15 godina

Autor: 035portal Datum objave: 26.01.2023. u 10:00


Kako se godine nižu, tako polako ali sigurno raste i starost voznog parka u Hrvatskoj. Prema podatcima Centra za vozila Hrvatske objavljenima prošloga tjedna, prošle je godine u Hrvatskoj ukupno bilo 2,5 milijuna registriranih vozila, prosječne starosti 14,59 godina. U usporedbi s 2021. godinom, kada je iznosila 14,3 godine, starost registriranih vozila ponovno je narasla.


 

Staro i kvari se



Brojke su pomalo zabrinjavajuće, primjerice, 2007. godine prosječna starost svih registriranih vozila u Hrvatskoj bila je puno niža - 10,55 godina. A od tada starost vozila iz godine u godinu raste, izuzetak je samo 2018., koja je za nekoliko dana bila "mlađa" od 2017. Prosječna starost tada je bila "samo" 13,68 godina. Statistika zna nekada biti okrutna, ali i poučna - njezinim iščitavanjem može se zaključiti da nam je kupovna moć sve slabija, sve manje imamo novca za novi automobil, pa se stari tetoši do kraja voznih granica.


I onda se ne treba čuditi kako čak 67,7 posto registriranih vozila ima deset i više godina. Na drugom su mjestu vozila stara šest do devet godina (14,9 posto), zatim od dvije do pet godina (12,9 posto), a vozila stara do godinu dana najmanje su zastupljena, ima ih 4,6 posto.



Da su nam vozila stara, dokazuje i podatak kako je na redovitom tehničkom pregledu od ukupno pregledana 2,3 milijuna vozila njih čak 431.625 proglašeno neispravnima. Da su vozila novija, takve brojke glede pogrešaka sasvim sigurno ne bi bilo. Na pregledanim vozilima utvrđeno je ukupno 2,4 milijuna pogrešaka, od čega najviše na svjetlima - 23,8 posto, a slijede pogreške na kočnicama i pratećim sklopovima s 22,4 posto. U pravilu se te pogreške otklanjaju relativno brzo, nakon posjeta mehaničaru. Treće mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila u Hrvatskoj zauzele su one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, a slijede pogreške na motoru te osovini, kotačima, gumama i ovjesima. Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije, njih 74,7 tisuća, ali se i taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom, kada su na opremi vozila zabilježene 84 tisuće nepravilnosti.



Prošle je godine na ekotestu uočeno nešto manje nepravilnosti, odnosno 64,6 tisuća. Statistike pokazuju nešto manji broj nepravilnosti na uređajima za normalnu vidljivost, pa on iznosi 67,3 tisuća, a 2021. godine iznosio je 67,5 tisuća.


 

Kategorije vozila



Da se čitatelji ne zbune, simbolna kategorizacija vozila i vozačke dozvole nije jedno te isto. Vozač automobila posjeduje B vozačku dozvolu, a ti isti automobili pripadaju u M1 kategoriju. Prema definiciji, u M1 kategoriju pripadaju motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju još najviše osam sjedala. Prosječna starost osobnih vozila prošle je godine bila 13,29 godina, što je porast u odnosu prema 2021. godini, kada je bila 13,04 godine.



Prema brojkama, najmlađa su vozila L2 kategorije - mopedi s tri kotača (P-Moped na tri kotača za prijevoz putnika, U-Moped na tri kotača za gospodarske svrhe) - i to samo 4,80 godina. S druge strane, najstarija vozila su kategorije L4 - motocikli s dva kotača i bočnom prikolicom, i to s čak 55,52 godine. Stariji su od većine oldtimera!



Iznad deset godina starosti imaju prosječno i ostala motorna vozila, kombiji, minibusovi, autobusi, kamiončići, kamioni i šleperi. Tako su vozila kategorije M2 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija najveća dopuštena masa nije veća od pet tona, prosječno stara 12,81 godinu, a kategorija M3 - motorna vozila za prijevoz putnika koja osim vozačkog sjedala imaju više od osam sjedala i čija je najveća dopuštena masa veća od pet tona, ima prosječno 11,46 godina.



Stare su nam i prikolice, pa je prosječna starost vozila O1 kategorije (prikolice s jednom osovinom, osim poluprikolica čija najveća dopuštena masa nije veća od 0,75 tona) - 18,79 godina, u kategoriji O2 (prikolice čija je najveća dopuštena masa manja od 3,5 t, osim prikolica kategorije O1) starost je 19,53 godine, a po starosti prednjači kategorija O3 (prikolice čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali nije veća od 10 t) - čak 31,12 godina.
 

 

Milan Bugarić

 

izvor: Glas Slavonije

Meta Tagovi:


Vinska čarolija u kazamatima: glazba, vino i mirisi ljeta!
Događanja
Vinska čarolija u kazamatima: glazba, vino i mirisi ljeta!

SLAVONSKI BROD – Jedan od najočekivanijih eno-gastro događaja ljeta vraća...

24.07.2025. u 20:00

Policija doslovno moli: Prestanite kupovati romobile djeci!
Radar
Policija doslovno moli: Prestanite kupovati romobile djeci!

Dolaskom lijepog vremena na prometnicama u nadležnosti rada Policijske uprave br...

24.07.2025. u 12:00

870 metara novih pješačkih staza
Radar
870 metara novih pješačkih staza

SLAVONSKI BROD – Grad Slavonski Brod nastavlja s ulaganjima u komunalnu in...

24.07.2025. u 10:00

Zahvaljujući svima vama – Dino ne mora birati između plišanaca i mamine sreće
Priče
Zahvaljujući svima vama – Dino ne mora birati između plišanaca i mamine sreće

Iz malog mjesta Podgajci Podravski stiže priča koja topi i najtvrđ...

23.07.2025. u 20:00

Zastrašujuće otkriće: Svaka godina ranije s mobitelom – veći rizik za suicidalne misli!
Savjeti i trikovi
Zastrašujuće otkriće: Svaka godina ranije s mobitelom – veći rizik za suicidalne misli!

U vremenu u kojem pametni telefoni postaju gotovo obavezni rekvizit svakog djete...

23.07.2025. u 18:00

Crni utorak u Malinu: Život ugašen u prometnoj nesreći
Koncerti
Crni utorak u Malinu: Život ugašen u prometnoj nesreći

Malino – Danas oko 12:42 sati, u Ulici Matije Gupca 65, u naselju Malino (...

22.07.2025. u 13:56

Tko su hrabri bajkeri koji osvajaju Kavkaz?
Priče
Tko su hrabri bajkeri koji osvajaju Kavkaz?

NOVA GRADIŠKA – Dvojica neustrašivih bajkera iz Nove Gradi&s...

22.07.2025. u 10:00

SM gradnja preuzima milijunski posao u Brodu – evo o čemu se radi
Radar
SM gradnja preuzima milijunski posao u Brodu – evo o čemu se radi

SLAVONSKI BROD – Na prostoru Dječjeg vrtića „Pčelica&l...

22.07.2025. u 08:00

Divlja deponija na +35 °C? U Brodu je to standard, ne iznimka
Radar
Divlja deponija na +35 °C? U Brodu je to standard, ne iznimka

SLAVONSKI BROD – Na adresu redakcije stigla je još jedna fotografij...

21.07.2025. u 18:00

Iz Nove Gradiške do neba iznad Europe – upoznaj pilota koji živi svoj dječački san!
Grad to su ljudi
Iz Nove Gradiške do neba iznad Europe – upoznaj pilota koji živi svoj dječački san!

U vremenu kada se većina radnih dana odvija pod svjetlom monitora i u sjeni ured...

21.07.2025. u 16:00

Paklene vrućine i oluje – dvostruki meteoalarm na snazi za Brodsko- posavsku!
Servisne informacije
Paklene vrućine i oluje – dvostruki meteoalarm na snazi za Brodsko- posavsku!

SLAVONSKI BROD – Nakon sunčanog i nesnosno vrućeg vikenda, Brođane na poče...

21.07.2025. u 12:00

Pogibeljna staza
101 brodska priča Zvonimira Toldija
Pogibeljna staza

Jedan bezimeni pješački put kroz park Klasiju godinama je bio danju najpr...

20.07.2025. u 20:00

Umirovljenici bez štednje, mladi bez stana, a Hrvatska sve bogatija – kako?
Radar
Umirovljenici bez štednje, mladi bez stana, a Hrvatska sve bogatija – kako?

Dok se svakodnevno u medijima i među građanima ponavlja narativ o inflaciji, ras...

20.07.2025. u 11:00

Ljeto bez milosti: Vatrogasci pod 60 °C, a vi i dalje palite travu?
Koncerti
Ljeto bez milosti: Vatrogasci pod 60 °C, a vi i dalje palite travu?

Početak ljeta donosi i početak nove, intenzivne protupožarne s...

19.07.2025. u 20:00

Tvrđava Brod postaje epicentar glazbe – pogledajte tko nas
Koncerti
Tvrđava Brod postaje epicentar glazbe – pogledajte tko nas

SLAVONSKI BROD – Kraj ljeta u Slavonskom Brodu već je tradicionalno rezerv...

19.07.2025. u 17:00

Nova prometna glavobolja u Brodu – evo gdje nećete moći proći
Servisne informacije
Nova prometna glavobolja u Brodu – evo gdje nećete moći proći

SLAVONSKI BROD – Zbog radova na otklanjanju uočenih nedostataka, dio Ulice...

19.07.2025. u 14:00

;