Gotovo svi koristimo mobitele, i to prosječno skoro pet sati dnevno, a uz sve za što nam služe koristili bismo ih i za plaćanje, pokazuju rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve.
Istraživanje je pokazalo da korisnici bankarskih usluga u Hrvatskoj idu u korak s trendom digitalizacije te da su zadovoljni njenom razinom u zemlji, no bez obzira na to žele više inovacija, digitalnih rješenja i usluga u gotovo svim sferama svakodnevnog života, piše Direktno.hr
Informiranost i komunikacija su nam najvažnije u svakodnevici
Digitalne usluge sastavni su dio naših života. Koristimo ih za različite svrhe, a istraživanje je pokazalo da općenito najviše koristimo pametne telefone i online chat (84%), zatim elektroničku poštu (82%), mogućnost online kupnje (81%), internetsko pretraživanje (79%), društvene mreže (74%), internetsko ili mobilno bankarstvo (64%), navigaciju (64%), vremensku prognozu (61%), aplikacije za plaćanje (60%), usluge dijeljenja slika i videa (56%) te traženja smještaja (42%).
Kada je riječ o svakodnevnom korištenju digitalnih usluga, najviše koristimo one za komunikaciju i informiranje: internetsko pretraživanje (97%), društvene mreže (92%), mobitel s pristupom internetu i online chat (85%), elektroničku poštu (85%) te vremensku prognozu (73%).
U usporedbi s prošlogodišnjim rezultatima, društvene mreže se nešto manje koriste, a navigacija, aplikacije za plaćanje i video na zahtjev više. Mlađi ispitanici iznadprosječno koriste pametni telefon, češće kupuju online, dijele fotografije, gledaju video sadržaje, slušaju glazbu, koriste aplikacije za plaćanje, prate sport te se informiraju o putovanjima i stanju u prometu. S druge strane, stariji ispitanici u većoj mjeri koriste navigaciju, e-čitače, internetsko i mobilno bankarstvo, elektroničku poštu te internetsko pretraživanje, a češće gledaju i vremensku prognozu.
Većinom smo zadovoljni razinom digitalizacije
Značajna većina od 82% zadovoljna je razinom digitalizacije u Hrvatskoj, što je blagi porast zadovoljstva od 4% u odnosu na studeni prošle godine. Ipak, dobar dio nas želi vidjeti više inovacija i digitalnih usluga u zdravstvu (73%), javnoj upravi (53%), obrazovanju (49%) te drugim područjima kao što su pravosuđe (21%), javni prijevoz (20%), trgovina (16%), financijske usluge (14%) ili telekomunikacije (11%), piše Direktno.hr.
Po pitanju razine digitalizacije u zemlji najkritičniji su mladi koji prvenstveno žele vidjeti veće pomake na području obrazovanja, zdravstva i javnog prijevoza. S druge strane, stariji ispitanici bi to voljeli vidjeti u javnoj upravi, zdravstvu, telekomunikacijama i automobilima.
Mobitele koristimo skoro pet sati dnevno
Gotovo svi ispitanici (96%) koriste mobitel, na kojem prosječno provedu gotovo pet (4,7) sati dnevno. Mobitel najviše koriste mladi od 18 do 29 godina, i to u prosjeku pet i pol sati dnevno, dok ga ipak manje koriste oni stariji. Ispitanici redovito koriste i prijenosno (81%) i osobno računalo (62%), smart TV (49%), tablet (41%), digitalnu kameru (34%), bežične zvučnike i slušalice (30%), igraće konzole (22%), pametne satove (12%) i druge uređaje. Dnevno se ipak najviše vremena provede uz uređaje vezane za sport (10,4 sata), one namijenjene zdravstvenim potrebama (9,4 sata) te pametne satove (7,2 sata). Riječ je o značajnom povećanju korištenja u odnosu na prošlu godinu.
Dvije trećine nas je zainteresirano za plaćanje mobitelom
Čak 67% ispitanika bilo bi zainteresirano za online plaćanje putem mobitela, što je porast od 6% u odnosu na zadnji val istraživanja u svibnju ove godine, ali i 6% manje nego u studenom 2018. Aktualni rezultati govore da ovakav način plaćanja najviše zanima one s mjesečnim primanjima većim od 12.000 kn (79%), ispitanike iz Slavonije (77%), Like, Korduna i Banovine (75%) te mlade od 18 do 29 godina (72%) i one bez primanja (72%).
Za plaćanje prislanjanjem mobitela uz POS terminal zainteresirano je 59% ispitanika, a za plaćanje putem mobilne aplikacije njih 62%. Vidljiva je razlika od zadnjeg vala istraživanja u svibnju ove godine kada je za ovakva plaćanja bilo zainteresirano tek oko polovine ispitanika. Ipak, valja napomenuti da su aktualni rezultati gotovo isti kao i u studenom prošle godine.
Nadalje, najnovije istraživanje pokazuje da su za ovakve načine plaćanja nešto iznad prosjeka zainteresirani korisnici kreditnih kartica i onih s odgodom plaćanja, mladi od 18 do 29 godina, muškarci te oni s iznadprosječnim mjesečnim prihodima. Uz njih su za plaćanje mobilnom aplikacijom više zainteresirani visokoobrazovani, a za plaćanje mobitelom na POS terminalu i ispitanici iz Slavonije, Like, Korduna, Banovine te sa sjevera zemlje. S druge strane, kada je riječ o plaćanju mobitelom otprilike petina ispitanika je neodlučna, dok 18% to ne zanima.
Izvor Direktno.hr
„Samo sam zakoračila iz kuće na nogostup – i nastao je mrak.“T...
05.11.2025. u 19:31
U ozračju zajedništva koje se posljednjih godina, nažalost, sve rjeđe osj...
05.11.2025. u 12:30
Kraj rujna donio je novu sliku financijskog stanja hrvatskih kućanstava. Prema p...
04.11.2025. u 15:00
Na autocesti A3 od utorka, 4. studenoga, započinju radovi na postavljanju prvih...
03.11.2025. u 17:30
Nakon svečane svjetske premijere pred prepunom osječkom dvoranom Gradski vrt, fi...
03.11.2025. u 12:30
Kiša koja je jutros pala donijela je onaj poznati studeni u...
03.11.2025. u 07:50
PRIČA UZ LIJEPU PEĆ (III.) Još nas jedna dogodovš...
02.11.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – Nakon jučerašnje vijesti o smrti Dalibora (Dade) &...
02.11.2025. u 12:00
Igor Đaković, dugogodišnji službeni zastupnik i likvidator Škole n...
02.11.2025. u 08:21
SLAVONSKI BROD – Prvi dan studenoga ponovno je donio važnu obavezu za sve...
02.11.2025. u 08:00
Vilim Ditrich, zaljubljen „preko ušiju“ u lijepu crnku Mariju...
01.11.2025. u 20:00
Uoči blagdana Svih svetih, na Gradskom groblju u Slavonskom Brodu jučer je održa...
01.11.2025. u 12:00
Porezna uprava objavila je nove liste poreznih dužnika u Hrvatskoj. U fokusu jav...
01.11.2025. u 07:10
U kavani hotela Park, bez velike pompe i bez stvaranja distance između „fi...
31.10.2025. u 17:17
Nakon što je Državni inspektorat potvrdio kako je na maloprodajnom mjestu...
31.10.2025. u 11:33
Računalne prijevare nisu novost, ali s razvojem tehnologije prevaranti postaju s...
31.10.2025. u 10:00