Prema pisanju portala Ja TRGOVAC hrvatski su građani primorani štedjeti i sada kupuju manje impulsnih proizvoda, što potvrđuje njihovo istraživanje prema kojemu to čini čak 70,3 posto konzumenata.
"Odlazak u nabavu namirnica oduvijek je predstavljao i emotivno iskustvo, a to se na poseban način očituje u impulsnoj kupnji koja zauzima važno mjesto u našoj potrošačkoj košarici. U impulsne ubrajamo one proizvode koji se nalaze obično uz blagajnu, ili su na drugim mjestima posebno izloženi u prodajnom prostoru. Prema nalazima našeg istraživanja, takve proizvode kupuje četiri od deset hrvatskih potrošača, njih 41,7 posto. Žvakaće gume su najpopularnije, jer ovu kategoriju najčešće kupuje 46,6 posto konzumenata impulsnih proizvoda, a potom slijede čokoladice koje kupuje trećina konzumenata (32,2 posto).
Ove dvije kategorije drže apsolutnu većinu kada je riječ o popularnosti impulsnih proizvoda, jer kombinirano imaju gotovo 80 posto udjela. Daleko iza kao najčešći izbor dolaze bomboni (8,9 posto), vlažne maramice (6,7 posto), slane grickalice (3,1 posto), prezervativi (1,7 posto) te kava iz aparata (0,8 posto). Supermarketi/hipermarketi najčešća su mjesta gdje se kupuju impulsni proizvodi, jer kategoriju u ovim formatima kupuje 77,2 posto konzumenata, a daleko iza dolaze lokalne kvartovske trgovine s 11,7 posto udjela. Nadalje, u drogerijama impulsne proizvode kupuje njih 4,9 posto, na kiosku 3,4 posto, a na benzinskoj crpki 2,8 posto konzumenata kategorije", navode, između ostaloga.
Ispitanicima smo postavili i sljedeće pitanje: Jesu li poskupljenja namirnica utjecala na vašu impulsnu kupnju, tj. kupnju proizvoda koje niste planirali kupiti, ali su vam privukli pozornost na prodajnom mjestu?
Kako se impulsni proizvodi često nude kao dodatna prodaja od strane prodavača (npr. na benzinskoj crpki nakon točenja goriva), pitali smo ispitanike što misle o toj prodajnoj strategiji. Da vole kada im se nude proizvodi na akciji pritom je izjavilo 47,3 posto konzumenata kategorije, dok nešto veća polovina od 52,7 posto ističe kako ne vole kada ih se gnjavi s takvim akcijama.
Istraživanje su tijekom rujna 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva ujednačen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Z.R.
Još nas samo nekoliko tjedana dijeli od trenutka kada će Nova Gradi&scaro...
04.09.2025. u 07:30
Grad Nova Gradiška privodi kraju jedan od ključnih infrastrukturnih proje...
02.09.2025. u 20:00
ZAGREB – Vlada Republike Hrvatske na svojoj 113. sjednici održanoj 28. kol...
01.09.2025. u 10:00
Internet je prepun oglasa za berače grožđa. U Kutjevu, vinarija Krauthaker traži...
31.08.2025. u 16:00
Kupac uđe u trgovinu, pogleda cijenu omiljenog proizvoda i odluči navratiti kasn...
19.08.2025. u 15:00
Kraj ljeta i početak jeseni u Hrvatskoj tradicionalno donose povećanu potražnju...
16.08.2025. u 10:00
Brodsko-posavska županija raspisala je javni natječaj za zapošljavanje se...
01.08.2025. u 14:00
Nakon godina izazova, slavonskobrodska Đuro Đaković Grupa ulazi u novu fazu &nda...
01.08.2025. u 12:00
Tržište rada mijenja se iz tjedna u tjedan, a potraga za si...
31.07.2025. u 12:00
Hrvatski radnici u svibnju su primili rekordne iznose na svojim računima. Prema...
23.07.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – Tvrtka Đuro Đaković Specijalna vozila,...
20.07.2025. u 17:00
U Velikoj vijećnici slavonskobrodske Županijske uprave održan...
27.06.2025. u 16:00
SLAVONSKI BROD – Dok se dio Hrvatske još uvijek suočava s posljedic...
25.06.2025. u 12:00
Pregledali smo stotine oglasa za posao objavljenih na području Brodsko-posavske...
23.06.2025. u 12:00
Nova Gradiška jučer je bila središte gospodarskih i vinskih zbivan...
15.06.2025. u 14:00
U vremenu kada se trgovci sve češće bore s rastućim troškovima, ko...
13.06.2025. u 16:00