Naslovna / Parlamentarni izbori / Proglašeni pobjednici natjecanja „Navike promijeni, školu opremi“

EU PROJEKTI

Proglašeni pobjednici natjecanja „Navike promijeni, školu opremi“

Proglašeni pobjednici natjecanja „Navike promijeni, školu opremi“
Portal035
  • 2022-05-20 19:00:49

U Srednjoj školi Antuna Matije Reljkovića, u Slavonskom Brodu, održana je ceremonija proglašenja pobjednika natjecanja „Navike promijeni, školu opremi“. Ovo natjecanje  promoviralo je energetsku učinkovitost i rezultiralo stvarnim uštedama energije u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu (BiH) i Brodsko-posavskoj županiji (RH). U natjecanju, održanom u periodu od 1.12.2021. godine do 31.3.2022. godine sudjelovalo je ukupno 118 škola. U natjecanje je bilo uključeno ukupno 33.132 učenika i uposlenika.  



Učenice i učenici, nastavno osoblje i svi ostali uposlenici i uposlenice ovih škola su tijekom natjecanja energiju i vodu štedjeli isključivo promjenom svog ponašanja, bez ikakvih dodatnih financijskih ulaganja.



Tijekom četveromjesečnog natjecanja, škole sudionice su ostvarile značajne energetske i ekološke uštede. Ukupna ušteda energije (potrošnja toplinske energije, potrošnja električne energije, i potrošnja vode), iznosi 58.998,16 kilovat-sati (kWh), što predstavlja smanjenje potrošnje energije od 2,75% u odnosu na potrošnju u istom razdoblju prošle odnosno pretprošle godine. Ukupno smanjenje emisije ugljičnog dioksida, ostvareno kao rezultat energetskih ušteda u svim kategorijama natjecanja iznosi 39,39 tCO2.



Škola iz  Brodsko- posavske županije koja je ostvarila najveće uštede je Industrijsko-obrtnička škola Slavonski Brod, dok su iz Tuzlanskog kantona, zbog identičnog rezultata kao pobjednice proglašene dvije škole: Osnovna škola Grivice (Banovići) i Osnovna škola Vražići (Čelić). Škole pobjednice bit će nagrađene s ugradnjom centraliziranog sistema upravljanja energijom (engl. Central Energy Management System – CEMS). Ugradnja CEMS-a i obuka uposlenika i učenika škola o upravljanju ovim sistemom, biti će realizirana u listopadu 2022. godine, i omogućiti će školama da u budućnosti ostvare još veće uštede energije.



Pored škola pobjednica natjecanja „Navike promijeni, školu opremi“ , na današnjoj ceremoniji proglašeni su i najuspješniji „kvizaši“ s e-platforme PAMETNE ŠKOLE 2. Na ovoj platformi, učenice i učenici osnovnih i srednjih s područja Brodsko-posavske županije i Tuzlanskog kantona su imali priliku usvajati nova znanja o energetskoj učinkovitosti, obnovljivim izvorima energije, racionalnoj potrošnji energije i drugim povezanim temama. Stečeno znanje su zatim pokazali igrajući kvizove na istoj platformi.



Ukupno deset „kvizaša“ (5 iz Brodsko-posavske županije i 5 iz Tuzlanskog kantona) koji su osvojili najviše bodova, kao nagradu dobili su solarni ruksak.



Najuspješniji „kvizaši“ su:



Brodsko-posavska županija



Melanie Juranović OŠ Ivana Gorana Kovačića, Staro Petrovo Selo



Leon Pelan OŠ Ivana Gorana Kovačića, Staro Petrovo Selo



Anđela-Marta Šašić OŠ Ivana Gorana Kovačića, Staro Petrovo Selo



Katja Karakašić OŠ Ivana Gorana Kovačića, Staro Petrovo Selo



Kevin Šimunić OŠ Ivana Gorana Kovačića, Staro Petrovo Selo



 



Tuzlanski kanton



Jasmina Bijelić OŠ „Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak“, Gradačac



Medina Agić OŠ „Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak“, Gradačac



Ema Đonlić OŠ „Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak“, Gradačac



Samra Kujraković OŠ „Mehmed-beg Kapetanović Ljubušak“, Gradačac



Sarah Paočić OŠ Pasci, Tuzla



 



Natjecanje “Navike promijeni, školu opremi” i izrada e-platforme PAMETNE ŠKOLE 2 aktivnosti su projekta „Inovativnim umom do ICT pametnih škola“ ili skraćeno „PAMETNE ŠKOLE 2“. Radi se o 1,885 milijuna eura vrijednom projektu prekogranične suradnje. Projekt je sufinanciran sredstvima EFRR i IPA II fondova Europske unije, a realizira se u okviru INTERREG IPA CBC programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020. Projekt implementiraju: Centar za razvoj i podršku CRP Tuzla kao vodeći partner s partnerima: Tuzlanski kanton i Brodsko-posavska županija.