Sezonska sniženja, posebice Black Friday i Cyber Monday, sve češće su poprište sofisticiranih internetskih prijevara. Dok mnogi građani vide priliku za povoljniju kupovinu, prevaranti koriste ovu potrošačku groznicu kako bi nepažljivim kupcima izmamili osobne podatke i novac.
Primjer lažne ponude koji opisuje Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) jasno pokazuje koliko su takve stranice uvjerljive. Kupci često naiđu na oglase za omiljene proizvode po nevjerojatno niskim cijenama, poput tenisica poznatih brendova, samo da bi otkrili da su postali žrtve prijevare. Lažne internetske trgovine, koje nerijetko imitiraju poznate brendove, dizajnirane su tako da izgledaju potpuno legitimno, ali jedini im je cilj krađa podataka i novca.
Prema podacima CARNET-ovog Nacionalnog CERT-a, u Hrvatskoj postoji više od 6000 lažnih internetskih trgovina. Stručnjaci upozoravaju da je za sigurnu kupnju ključno izbjegavati "predobre ponude", provjeriti legitimnost trgovine putem alata kao što su CERTiffy ili Scamadviser, te koristiti sigurne metode plaćanja.
Uz lažne trgovine, prevaranti se služe i lažnim porukama dostavnih službi, obavještavajući građane da je njihov paket spreman za dostavu, ali uz malu naknadu koju trebaju platiti putem poveznice. Takve poveznice često vode na lažne stranice, gdje se od kupaca traže podaci bankovnih kartica.
Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) apelira na građane da budu izuzetno oprezni, osobito tijekom sezonskih sniženja. Poručuju da ne dijele nepotrebne osobne podatke, poput preslika osobnih dokumenata i podataka s kartica, te da koriste samo službene stranice trgovina i dostavnih službi.
PRETHODNA VIJEST