Građani Slavonskog Broda i dalje se suočavaju s apsurdnim situacijama u vezi s opskrbom plinom. Nakon što je s početkom listopada opskrbu plinom preuzela Plinara istočne Slavonije, građani su otkrili da im preplaćeni iznosi nisu automatski vraćeni od strane dosadašnjeg opskrbljivača, HEP Plina. Umjesto da se proces povrata odvija automatizirano, Brođani sada moraju sami ispunjavati zahtjeve kako bi došli do vlastitog novca.
Ova situacija nije prvi slučaj zbrke u vezi s plinskom opskrbom u Slavonskom Brodu. Podsjetimo, još u svibnju ove godine, dok su mediji bili usmjereni na odluke Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA) u Zagrebu, gotovo ispod radara prošla je vijest da će Brođane opskrbljivati vinkovačka Plinara istočne Slavonije, nakon što je Brodplin izgubio dozvolu za opskrbu plinom.
Tadašnji prijelaz s Brodplina na HEP Plinarstvo već je izazvao zbunjenost i nezadovoljstvo među korisnicima. Gradonačelnik Mirko Duspara tada je izjavio kako je odluka HERA-e privremena te da će, kada se situacija stabilizira, Brodplin možda ponovno preuzeti opskrbu. Ipak, čini se da se situacija stabilizirala – ali ne za Brođane.
Sama odluka da Brođane preuzme Plinara istočne Slavonije nije bila predmet šire rasprave, i mnogi građani smatraju da je donesena "ispod žita". Gradonačelnik Duspara, umjesto da pravovremeno informira građane i jasno objasni posljedice ovakve promjene, ostavio je Brođane da se sami snalaze u ovom administrativnom kaosu. Njegove su odluke dodatno zakomplicirale ionako složenu situaciju.
Još jedan problematičan aspekt nove promjene opskrbljivača leži u prošlosti Plinare istočne Slavonije. Tvrtka je bila u središtu velike afere kada je 2022. godine njihova tadašnja direktorica Marija Raktić uhićena pod sumnjom da je bila dio zločinačke grupe koja je iz Ine izvukla milijardu kuna. Iako je Raktić nakon uhićenja dala ostavku, pitanje povjerenja u ovu tvrtku i dalje ostaje otvoreno.
Novi direktor Plinare, Mario Naglić, pokušao je umiriti građane izjavom kako će tvrtka provesti nezavisnu reviziju i osigurati stabilnost opskrbe. No, građani se s pravom pitaju je li ovakva tvrtka, s poviješću afera, najbolji izbor za opskrbu njihovih domova.
Trenutna situacija s preplaćenim sredstvima samo je još jedan primjer neodgovornog upravljanja. Umjesto da HEP Plin automatski vrati sredstva građanima, prebacuje odgovornost na korisnike, tražeći od njih da ispunjavaju obrasce i šalju zahtjeve. Sve to dolazi u kontekstu promjene opskrbljivača koja nije bila transparentna, niti temeljito planirana.
I dok HEP Plin zadržava sredstva, a Plinara istočne Slavonije preuzima račune, Brođani su prepušteni sami sebi. Situacija jasno pokazuje kako nedostatak transparentnosti i odgovornosti, od gradske uprave do opskrbljivača, može uzrokovati niz problema za obične građane. Pitanje koje ostaje jest: tko će konačno odgovarati za ovaj kaos?
PRETHODNA VIJEST