Naslovna / Parlamentarni izbori / Zbog mobitela i ekrana sve više djece s odgodom upisa u školu

ŠKOLA

Zbog mobitela i ekrana sve više djece s odgodom upisa u školu

Zbog mobitela i ekrana sve više djece s odgodom upisa u školu
Portal035
  • 2024-06-13 13:00:00

Svake godine sve više djece dobiva odgodu upisa u prvi razred osnovne škole. Razlozi su slabe motoričke sposobnosti, govorne i jezične poteškoće te emocionalna nezrelost. Stručnjaci smatraju da su uzroci ovih problema povezani s mobitelima i ekranima pred kojima djeca provode sve više vremena,  javlja HRT.hr



Djeca koja do 1. travnja napune šest godina postaju školski obveznici, no njihova spremnost za polazak u školu sve češće ne prati kalendar. Na razini Hrvatske, odgodu upisa dobije svako deseto dijete, dok je u Zadarskoj županiji taj postotak oko sedam posto.



"Teškoće fonološke obrade su najčešće kod djece koja se ne upisuju, što znači da dijete ne može raščlaniti riječ na glasove ili spojiti glasove u riječ. Imali smo jedno dijete s poremećajem iz spektra autizma, a otprilike pet godišnje s jezičnim poteškoćama, najviše je bilo mucanja i dislalije, odnosno tepanje i teškoće u izgovoru. Taj broj se sada drastično povećao. Trenutno imam najveći broj djece s jezičnim teškoćama," rekla je logopedinja Deniza Marasović.



Istraživanje zadarskih logopeda otkrilo je poražavajuće podatke - gotovo 20 posto djece do tri godine starosti ovisno je o mobitelima.



Odluku o upisu u prvi razred donosi stručno povjerenstvo koje čine pedagog, psiholog i liječnik školske medicine.



"Pregled se sastoji od medicinskog dijela. Gledamo kako dijete funkcionira u obitelji, kako funkcionira sa psihomotornom i emocionalnom zrelošću, te grafomotoriku," objasnila je logopedinja Polona Bencun Gumzej.



Kada stručnjaci preporuče odgodu, razlog je opravdan. Najčešći problemi zbog kojih se dobiva odgoda su nezrelost motorike šake i nerazvijenost govora.



Broj odgoda upisa u prvi razred osnovne škole značajno je porastao u posljednjih dvadeset godina. U ovoj školskoj godini, porast broja odgoda primijećen je u mnogim školama.



"Prošle godine smo imali svega tri odgode, ali ove godine imamo 12 odgoda. Najveći broj djece ima odgodu zbog govornih teškoća, gdje smo primijetili porast nepravilnog izgovora i nerazvijenih predčitačkih vještina," istaknula je psihologinja Vera Šušić iz OŠ Bartul Kašić.



Sve je više djece koja trebaju pomoć logopeda i rehabilitatora, liste čekanja su duge, a problem sve veći.