U četvrtak, 23. studenog 2023. s početkom u 18 sati u Gimnaziji ''Matija Mesić'' održat će se znanstveno-popularno predavanje i predstavljanje knjige "Živa fizika: Zakoni prirode kao životne metafore za junakovo putovanje" autora dr. Zdeslava Hrepića.
Živa fizika je nastala kao spoj fizike, psihologije i praktičnih savjeta iz područja životnog treninga (life coachinga) a bazira se na premisi da su prirodni zakoni izvrsni modeli i vodilje za životne odluke i postupke.
Životni trening se može opisati kao umjetnost i vještina pomaganja ljudima da postignu svoje ciljeve i prevladaju prepreke, a kao djelatnost se rapidno razvijao i eksponencijalno širio u posljednja dva desetljeća.
Jedna neobična odlika tog razvoja je da su mnogi fizikalni pojmovi poput poluge, fokusa, rezonancije, tromosti, energije ili kvantnog skoka, pronašli čvrsto mjesto u njegovom žargonu. Ta neobična kombinacija nije zapravo iznenađujuća jer je fizika kraljica znanosti kada je u pitanju opisivanje, objašnjenje i predviđanje kako naš svijet funkcionira.
Autor će u ovom predavanju predstaviti Živu fiziku kao način koji sustavno objedinjuje ova fascinantna područja i pretvara zakone fizike u transformativne životne metafore – jednako vrijedne i za učenike i za nastavnike.
O autoru:
Zdeslav Hrepić je diplomirao fiziku i politehniku na nastavničkom studiju PMFa u Splitu 1998. godine, zatim je kroz dvije godine predavao fiziku, tehničku kulturu i informatiku u dvije splitske osnovne škole. Za to vrijeme je dobio stipendiju za poslijediplomski studij od Kansas State University i 2000. godine otišao u SAD. Tamo je magistrirao fiziku i doktorirao didaktiku. Od 2004. godine je na dva državna sveučilišta predavao niz kolegija vezanih za fiziku i za metodiku prirodnih znanosti i postao redoviti profesor fizike.
Danas je profesor fizike u glazbenoj školi Josip Hatze u Splitu i u dvije Osnovne škole (Milna i Bol) na otoku Braču gdje i živi. Objavio je više od 70 znanstvenih radova s međunarodnim recenzijama vezanih za metodiku fizike, primjenu obrazovnih tehnologija, strategije aktivnog poučavanja, ulogu mentalnih modela u poučavanju i sl.
PRETHODNA VIJEST
SLJEDEĆA VIJEST