Raste broj zaraženih učenika i broj samoizolacija zbog koronavirusa u školama, a nastavna godina je na samom početku.
Raste broj zaraženih učenika i broj samoizolacija zbog koronavirusa u školama, a nastavna godina je na samom početku, piše HRT.
Zaraženo je oko 350 učenika i 30-ak nastavnika, u samoizolaciji ih je više od 5000. Zbog toga sve više škola mora prelaziti na model online nastave.
Mnogo je toga nejasno, a najveći su problem nejasne i dvosmislene upute koje dolaze iz Ministarstva obrazovanja, istaknula je na početku gostovanja u Studiju 4 HTV-a glavna ravnateljica Sindikata učitelja Ana Tuškan.
- Od samoga početka imali smo slučajeva pozitivnih učenika i slučajeva samoizolacije. Od jučer, odlukom nadležnih službi, preporuka nam je dana da potpuno prijeđemo na online nastavu. Sljedećih 13 dana radit ćemo od kuće. Svi učenici u realnom vremenu prate nastavu prema rasporedu koji je vrijedio u učionicama, putem videopredavanja. Mislim da se učenici jako dobro snalaze, ističe Sandra Beka-Ovčar, ravnateljica čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog.
Velik je problem kada se dogodi netko pozitivan u samoj školi, dodaje.
Primjerice, jedan oboljeli profesor povuče u samoizolaciju dva ili tri razreda. Jedan oboljeli učenik povlači cijeli razred pa su tako u Čakovcu u jednom trenutku imali 11 nastavnika i 120 učenika u samoizolaciji.
Kako kvalitetno provoditi nastavu putem interneta?
Dok u Čakovcu učenici većinom imaju opremu za održavanje nastave u realnom vremenu, neki učenici u kući nemaju miran kutak, neki nemaju internet ili negdje puca veza.
Također, današnja situacija je specifična i za profesore i za učenike.
- Profesorima se promijenio opseg i način obavljanja posla. Vi imate totalno drugačiji način. Problem je i neplaćanje tog dodatnog rada. Ministarstvo je poslalo odgovore da se ne može plaćati one zaposlenike koji primjerice obavljaju poslove u razredu za nekog profesora koji je u samoizolaciji. Također, da se ne može plaćati dodatni rad, ističe Ana Tuškan.
Kako će sve utjecati na učenike?
Dodaje da su u nekim zapadnim zemljama već odavno pokrenuli projekte za pomoć učenicima u situaciji pandemije.
- Hitno je potrebno napraviti analizu mjera na učenike. Njima treba socijalni kontakt, njima ovakav način rada stvara dodatni stres. Imaju i anksiozne poremećaje, glavobolje, smanjenu motiviranost. Doista moramo raditi na tome da se s učenicima otvoreno priča, da mogu izražavati svoje osjećaje. Ne smijemo pustiti da se posljedice prošire, dodaje Tuškan.
Škole će se trebati ekipirati psiholozima kako bi pružale pomoć, dodaje ravnateljica Beka-Ovčar.
- Sada je potrebna puno veća volja kod učenika jer treba zvati i slati poruke, a prije ste samo kucnuli na vrata psihologa te dobili pomoć. Često onda izostane inicijativa kod samih učenika, zaključuje.
PRETHODNA VIJEST
SLJEDEĆA VIJEST