Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je jučer u Kući Europe u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima. Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.
„Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje“, kaže Biljana Borzan.
Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.
„Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana“, navodi Borzan.
Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima. U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.
„U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo. To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima“, kaže Borzan.
GORNJA VRBA – Načelnik Danijel Grgić danas je predstavio novu demografsku...
16.10.2025. u 19:51
Nakon gotovo dva desetljeća, Hrvatska se priprema za povratak vojnog roka. Minis...
16.10.2025. u 12:30
SLAVONSKI BROD – Aktualni predsjednik brodsko-posavskog HDZ-a Pero Ćosić s...
15.10.2025. u 17:30
SLAVONSKI BROD – Grad Slavonski Brod raspisao je natječaj za dodjelu potpo...
15.10.2025. u 15:00
Saborski zastupnici idućeg tjedna trebali bi glasati o Zakonu o obrani i Zakonu...
14.10.2025. u 12:30
oditelji u Novoj Gradiški ponovno su suočeni s istim problemom – u...
10.10.2025. u 15:00
Nakon završetka arheoloških istraživanja na lokaciji Dječjeg vrtić...
10.10.2025. u 12:30
Na Svjetski dan dostojanstvenog rada, koji se obilježava svake godine 7. listopa...
09.10.2025. u 12:30
SLAVONSKI BROD – U gradu u kojem se karijere ne završavaju otkazom,...
07.10.2025. u 15:00
SLAVONSKI BROD – Današnja sjednica Gradskog vijeća Grada Slavonskog...
07.10.2025. u 12:31
U velikoj korupcijskoj aferi povezanoj sa zlouporabom sredstava iz fondova Europ...
06.10.2025. u 19:31
SLAVONSKI BROD – Dvije godine nakon donošenja izmjena Prostornog pl...
06.10.2025. u 17:30
SLAVONSKI BROD – Ova priča, koja je u nacionalnim medijima objavljena 3. l...
06.10.2025. u 10:00
SLAVONSKI BROD – Subotnje prijepodne na gradskoj tržnici imalo je neuobiča...
05.10.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Vlada Republike Hrvatske imenovala je Brođanina Mladena B...
04.10.2025. u 20:00
SLAVONSKI BROD – Da politička zrelost u Brodu još nije stigla ni...
04.10.2025. u 12:00