Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je jučer u Kući Europe u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima. Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.
„Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje“, kaže Biljana Borzan.
Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.
„Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana“, navodi Borzan.
Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima. U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.
„U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo. To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima“, kaže Borzan.
U članku objavljenom na portalu 035portal.hr dana 3. srpnja 2025. godine u 14:00...
03.07.2025. u 15:21
SLAVONSKI BROD – Brodsko-posavska županija i u 2025. god...
02.07.2025. u 16:00
Rezultati upisa u gradske vrtiće u Slavonskom Brodu još uvijek nisu objav...
01.07.2025. u 17:00
SLAVONSKI BROD – „Ukoliko Zajednica želi nastaviti primati sredstva...
30.06.2025. u 14:00
SLAVONSKI BROD – Kad lokalni portal koji se godinama financira gotovo iskl...
24.06.2025. u 18:00
Intervju preuzet iz Glasa Slavonije Nakon više od 160...
24.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – U ponedjeljak ujutro održana je prva sjednica novog saziv...
23.06.2025. u 17:59
ZAGREB – Upozoravajući na urušavanje primarne zdravstvene za&scaron...
21.06.2025. u 20:00
Prošla je tek nepuna četiri tjedna otkako je novi načelnik općine Bukovlj...
20.06.2025. u 12:00
U Ruščici se ovih dana još kratko broji do završetka izgra...
18.06.2025. u 12:00
VRPOLJE – Nakon više od dva desetljeća jedne političke strukture, u...
17.06.2025. u 12:00
GORNJA VRBA – Tri tjedna nakon što je i službeno preuzeo dužnost na...
16.06.2025. u 12:00
BRODSKI STUPNIK – U Općini Brodski Stupnik odnedavno puše novi vjet...
13.06.2025. u 12:00
U ured načelnika Josipa Vidakovića ulazimo u rano jutro – već je za stolom...
12.06.2025. u 12:00
SLAVONSKI BROD – Velika financijska injekcija stigla je danas u Brodsko-po...
09.06.2025. u 12:00
Nakon gotovo dva desetljeća pauze, temeljno vojno osposobljava...
05.06.2025. u 13:00