Naslovna / Informacije i vijesti / Nova pravila na tehničkom pregledu vozila

SERVISNE INFORMACIJE

Nova pravila na tehničkom pregledu vozila

Blaža pravila

Nova pravila na tehničkom pregledu vozila
Ivica Jankovic
  • 2020-02-24 08:31:00

Napuklo vjetrobransko staklo, oštećeni vanjski retrovizori, neispravan ventilacijski sustav, izostanak rezervnih žaruljiva ili kutije prve pomoći do prije nepune dvije godine bili su nedostatci zbog kojih se nekada padalo na tehničkom pregledu automobila.

Po novoj, “europskoj” kategorizaciji nedostataka kvarovi se dijele na manje, veće i opasne pri čemu se oni “manji” tek bilježe i zbog njih se ne pada na tehničkom pregledu. Vlasnike se samo upozorava na pronađene nedostatke koje treba otkloniti, no bez određenog vremenskog roka.

Obvezna oprema baš i nije uvijek obvezna jer vozač neće pasti na tehničkom ako nema reflektirajući prsluk ili je on oštećen ili neodgovarajućih karakteristika. Isto vrijedi i u slučaju izostanka ili manjkavosti kutije prve pomoći i kompleta rezervnih žarulja. Ipak, kod sigurnosnog trokuta nema oprosta, piše Slobodna Dalmacija.

Manje oštećenje ili napuknuće vjetrobranskog stakla sad se smatra manjim nedostatkom. Pritom je važno da oštećenje ne smeta pogledu vozača, odnosno nije u području brisanja brisača. Ako stražnju registarsku pločicu osvjetljavaju dva izvora svjetlosti tehnički se ne ponavlja ako jedno nije u funkciji. No ako postoji samo jedno svjetlo, ono mora biti u funkciji i osvjetljavati registarsku oznaku. U suprotnom riječ je o većem nedostatku koji dovodi do pada tehničkog.

Površinska korozija na ispušnom loncu smatra se manjim nedostatkom i nije razlog za pad na tehničkom. No, strukturna korozija, propusnost ili pak veća oštećenja ili loše pričvršćena toplinska ili mehanička zaštita ispušnog sustava vode do pada na tehničkom. Istodobno, u spremniku tekućine za pranje stakla nije važno ima li je ili ne sve dok su perači ispravni i pri aktiviranju poluge za pranje stakala može se čuti kako radi električna pumpa za pranje.

Korozija na karoseriji se i prije tolerirala sve dok se površinski i komadi hrđe ne mogu odlomiti. Sad je svrstana u manji nedostatak i vozači imaju godinu dana za popravak korozije.

Površinska oštećenja karoserije, poput ogrebotina i udubljenja se toleriraju i ne dovode do pada na tehničkom pregledu sve dok ne utječu na funkcionalnost.