Naslovna / Parlamentarni izbori / Kako izgleda piramida zdrave prehrane?

ZDRAVLJE

Kako izgleda piramida zdrave prehrane?

Kako izgleda piramida zdrave prehrane?
Portal035
  • 2022-10-28 20:00:21

U prehrani prema piramidi zdrave prehrane najveći udio bi trebao biti sastavljen od žitarica, dok danas sve više te preporuke teže ka većem udjelu povrća u odnosu na žitarice. Masnoće, šećeri i soli trebali bi biti što manje zastupljeni u prehrani.



 



Glavne grupe namirnica u piramidi zdrave prehrane su:



 





  1. Žitarice




  2. Voće i povrće




  3. Meso, jaja, riba i mahunarke




  4. Mlijeko i mliječni proizvodi




  5. Masnoće, šećeri i soli





 



Na dnu piramide nalaze se žitarice. Žitarice mogu biti vaš najbolji saveznik u zdravoj prehrani, ali isto tako i najveći neprijatelj ako umjesto zdravih punozrnatih žitarica, integralne riže i tjestenine te proizvoda od punozrnatog i integralnog brašna odlučite zamijeniti proizvodima od bijelog brašna, kao što su npr. klasični pekarski proizvodi, tjestenina i riža.



 



Za primjer možemo uzeti jednu čestu namirnicu - krumpir. Ako je krumpir kuhan ili pečen bez masnoće u pećnici, tada je krumpir vrlo zdrav prilog bogat škrobom i B vitaminom no ako se odlučite za krumpiriće pržene u dubokoj masnoći, tada krumpir postaje nezdrav izbor kojeg se tako plašimo, otkriva Mamin kutak.



 



Sljedeća grupa namirnica su voće i povrće. Premda se voće i povrće nalaze na istoj razini piramide zdrave prehrane, preporuke su svakako da unos povrća bude veći u odnosu na svakodnevni unos voća u organizam. Ukoliko možete, uvijek birajte svježe povrće.







 



Meso, ribu, jaja i mahunarke potrebno je redovito izmjenjivati u svojoj svakodnevnoj prehrani jer su sve ove namirnice odlični izbori kvalitetnih bjelančevina, ali i vlakana, vitamina i minerala. Fermenirani mliječni proizvodi kao što su svježi sir, jogurti ili mliječni namazi također su odličan izbor za unos kalcija.



 



Masnoće, šećeri i soli nemoguće je u potpunosti izbjeći jer se često skrivaju i u hrani u kojoj ih nikada ne bismo očekivali, no kada god je to moguće važno je birati zdraviju alterativu. Birajte maslinovo, repičino ili kokosovo ulje, maslac uvijek umjesto margarina, a namirnice koje sadrže puno skrivenih prerađenih masnoća kao što su gotovi umaci i gotova jela iz vrećice potpuno izbacite iz svog jelovnika.



 



I za sam kraj još jedna bitna napomena - veliku pažnju treba posvetiti i dovoljnom unosu tekućine! Najbolji i prvi izbor svakako neka vam uvijek bude voda dok gazirane napitke, alkohol i sirupe za razrjeđivanje biste trebali izbjegavati.



 



Izvor: Mamin kutak