Hrvatske autoceste postavit će 1088 novih digitalnih kamera duž cijele svoje mreže autocesta, u sklopu projekta rekonstrukcije sustava videonadzora i sustava videodetekcije, čija je vrijednost oko 41 milijun kuna. Te superkamere sa sustavom videodetekcije otkrivaju u nekoliko sekundi izvanredne situacije na autocesti poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljeno vozilo ili vozilo koje se kreće presporo…
U HAC-u objašnjavaju da sve više vozila na autocestama povlači za sobom i potrebu za povećanje sigurnosti prometa na njima. Pri tome se najviše izvanrednih situacija na autocestama najčešće događa u zonama čvorova i velikih objekata. A kako bi se spriječile moguće posljedice izvanrednih situacija na autocestama, ističu u HAC-u, potrebno ih je na vrijeme detektirati te s pomoću promjenljive prometne signalizacije prenijeti poruke sudionicima u prometu i pravodobno upozoriti sve nadležne interventne službe. Stoga je na autocestama uveden sustav videonadzora i videodetekcije kojim se obavlja stalan nadzor i analiza stanja prometa. Kamere su pri tome postavljene na mjestima gdje je najveća mogućnost nastanka incidentnih situacija.
Spriječiti sekundarne nesreće
U operativnom centru, kažu u HAC-u, osim što se prati u svakom trenutku stanje prometa, prate se i vremenski uvjeti na trasi te se poduzimaju potrebne mjere dođe li do izvanrednih situacija ili pogoršanja meteoroloških uvjeta. Učinkovito upravljanje izvanrednim situacijama potpuno ovisi o brzoj detekciji i verifikaciji incidenata. Svakom izgubljenom minutom dramatično raste rizik druge, sekundarne nesreće uzrokovane početnim incidentom. Svaka sekunda u otklanjanju početne incidentne situacije je bitna – tumače u HAC-u i dodaju da učinkovito upravljanje izvanrednim situacijama može spasiti živote, a sama reakcija je najovisnija o brzoj detekciji i verifikaciji incidenata.
Napredne tehnologije automatske detekcije incidenata, navode u HAC-u, detektiraju sve značajne incidente u roku od nekoliko sekundi, a rezultat toga su ublažavanje posljedica incidenta i izbjegavanje sekundarnih nesreća. Prometni podaci, kompresirane slike i alarmi šalju se u kontrolnu sobu. A sustav se može, kažu u HAC-u, integrirati tako da služi kao okidač drugih sustava, poput prometnih svjetala, promjenljivih prometnih znakova ili informacijskih displeja, piše Večernji list.
SLJEDEĆA VIJEST