U rujnu ove godine na hrvatsko tržište dolazi aplikacija Crumbs, koja ima za cilj smanjiti bacanje hrane i pomoći potrošačima da uštede. Crumbs će povezivati kupce s prodavačima hrane poput trgovina, pekara, voćarnica i restorana, omogućujući im kupnju neprodanih proizvoda s popustom od minimalno 50 posto.
Prema podacima, u Hrvatskoj se godišnje baci više od 280 tisuća tona hrane, što iznosi oko 71 kilogram po stanovniku. Gotovo 40 posto toga je jestiva hrana, što je potaknulo razvoj aplikacije Crumbs.hr. Kroz ovu platformu, korisnici mogu pronaći hranu koja tijekom dana nije prodana i kupiti je po znatno nižoj cijeni.
Aplikacija radi na principu "paketa iznenađenja", gdje korisnici mogu izabrati viškove hrane koje trgovine i restorani nisu prodali tijekom dana. S popustima od 50 do 70 posto, sadržaj paketa nije unaprijed poznat, ali korisnici mogu biti sigurni da je hrana unutar roka trajanja. "Cilj platforme je smanjiti bacanje hrane i kroz povezivanje korisnika sa svima onima koji ju prodaju, doprinijeti održivijem društvu," objašnjava Antonio Matušan, osnivač Crumbs.hr.
Crumbs.hr trenutno ima pedesetak prodajnih lokacija u Zagrebu, a njihov broj svakodnevno raste. Vlasnici objekata vide brojne prilike u ovoj platformi, jer osim što ne moraju bacati neprodanu hranu, ostvaruju dodatni prihod i šire bazu kupaca.
Osim hrane, aplikacija će nuditi i druge proizvode s kratkim rokom trajanja, poput svježeg cvijeća. U budućnosti, planira se uvođenje dostave, tako da kupci neće morati osobno preuzimati proizvode na lokaciji. Aplikacija će biti besplatna za korisnike, čime se dodatno potiče smanjenje bacanja hrane i promiče održivost.
SLJEDEĆA VIJEST