Naslovna / Vijesti / Roditelji traže povrat novca za neostvarena maturalna putovanja

TURIZAM

Roditelji traže povrat novca za neostvarena maturalna putovanja

Posavska Hrvatska

Roditelji traže povrat novca za neostvarena maturalna putovanja
Portal035
  • 2021-12-07 20:00:01

 -Moja kćer je s Klasičnom gimnazijom fra Marijana Lanosovića u kolovozu 2020. godine trebala na maturalac u Grčku koji je zbog pandemije otkazan. U ožujku 2020. godine uplatila sam agenciji Astralis cijeli iznos za to putovanje, a nakon što je maturalac otkazan nudili su zamjensko putovanje na Jadran, što su razred i škola odbili. Tražili smo povrat novca za koje smo dobili vaučere koji izlaze ove godine i na sve naše zamolbe za povratom novca najprije su se pozivali na onih 180 dana kad se proglasi prestanak pandemije, a sada kako očekuju pomoć države. Maturalac, na koji moja kćer nije otišla, a sada je već na prvoj godini studija u Osijeku, platila sam 3.990 kuna i još 230 kuna istoj agenciji za mlađu kćer, sada učenicu četvrtog razreda OŠ "Dragutin Tadijanović", za izlet u Kopački rit koji također nije realiziran zbog korone. Ukupno potražujem od Astralisa 4.220 kuna. To nije mali iznos - riječi su majke koja nam se obratila jer ne zna kako doći do svojih novaca, a s ovim problemom se susreću i drugi roditelji, te se čak najavljuju i tužbe.

 

Siniša Panthy, direktor agencije Astralis potvrdio nam je da je točna informacija kako nisu uspjeli u cijelosti izvršiti povrate sredstava za putovanja koja nisu realizirana zbog pandemije koronavirusa. Napomenuo je da se radi o vrlo kompleksnom pitanju za čitav taj sektor, te je detaljnije pojasnio situaciju uz opasku kako su okolnosti javnosti gotovo nepoznate, a potpuna informacija vrlo teško dostupna.

 

- Netom nakon proglašenja epidemije, donesene su prve izmjene i dopune Zakona o pružanju usluga u turizmu koji je tada propisao da smo povrat sredstava klijentima dužni izvršiti 180 dana od trenutka prestanka posebnih okolnosti, odnosno proglašenja kraja epidemije. U isto vrijeme, za uplaćena sredstva bili smo obvezni klijentima izdati vaučer iste vrijednosti, a koji je omogućavao korištenje zamjenskog putovanja odnosno usluge. Sve do donošenja novih izmjena i dopuna Zakona (26. lipnja 2021. godine) naše poslovanje u potpunosti je bilo usmjereno k poštovanju zakonskih odredbi. Jamčimo i odgovorno tvrdimo da tu zakonsku odredbu apsolutno nikome nismo uskratili. Koja god je škola ili druga organizirana skupina svoje putovanje odgodila i naknadno zatražila realizaciju izvršili smo ju, koji god je klijent zatražio korištenje uplaćenih sredstava za individualni aranžman omogućili smo mu. Iznimaka jednostavno nema i tu treba posebno naglasiti da se radilo o destinacijama isključivo u Hrvatskoj koje su iziskivale nove troškove (hotelske i ostale rezervacije) koji su išli nama na teret, dok su sredstva klijenata uplaćena prvotnim pružateljima usluga (uglavnom stranima) ostala neiskorištena, odnosno na njihovim računima. Ako zakonodavac nešto propiše i toga se držite, ako kaže da ste klijente dužni obeštetiti zamjenskim putovanjem odmah, a povratom sredstava 180 dana po prestanku pandemije, vjerujemo da se možete složiti kako je svaka ozbiljna agencija tako i postupala. Na žalost, taj isti zakonodavac se eto "predomislio" nakon godinu dana i u roku dva mjeseca nam najavio pa i propisao potpuno suprotno!? Uz dužno poštovanje, s obzirom da se radi o milijunskim iznosima i s druge strane potpunom muku o rješenjima za naša potraživanja, dovedeni smo u katastrofalnu situaciju. Svi smo se nadali i vjerovali da će do isteka tog čuvenog "moratorija" biti pronađeno rješenje i za nas i za sredstva klijenata (kao u svim ostalim zemljama EU) i tako usmjeravali poslovanje, no doživjeli smo potpuno suprotno - kaže Siniša Panthy.

 

Inozemni partneri se oglušuju putničkim agencijama

 

Podsjeća da izmjenama i dopunama Zakona o pružanju usluga u turizmu ni na koji način nije regulirana obveza povrata sredstava pružatelja usluga, odnosno hotelskih kuća i agencija posrednika, kao i drugih u lancu paket aranžmana prema putničkim agencijama. Kaže kako se tu radi o milijunskim iznosima, a odgovoreno im je kako je povrat uplaćenog novca za paket aranžman putniku dužan izvršiti organizator putovanja, dok povrat novca za neizvršenu ugovornu obvezu organizator može tražiti putem suda.

 

(Više u tiskanom izdanju Posavske Hrvatske)

foto: Posavska Hrvatska