Iako ne postoji pravilnik koji nalaže da vam nastavnik mora dozvoliti ‘ispravak’ negativne ili loše ocjene, dio profesora ipak ima takvu praksu. Iz Ministarstva su pojasnili i kako će nastavnici koji dopuste učenicima ispravak ocjena to moći provoditi u online nastavi kao i u kojem slučaju se u e-školi upisuju neopravdani sati.

Više učenika pitalo nas je putem društvenih mreža što će biti s onima koji iz nekih predmeta imaju jedinicu ili više njih i žele ju do kraja nastavne godine ‘ispraviti’. Valja napomenuti kako i u klasičnoj nastavi mogućnost za ‘ispravkom’ ocjene ovisi o volji nastavnika, jer ni jedan pravilnik ne propisuje da su vam dužni omogućiti ga, piše Srednja.hr. 

Ispravak ocjene u online nastavi

U uputi za vrednovanje tijekom online nastave Ministarstvo je propisalo način na koji nastavnici, ako to žele, mogu provesti ispravak ocjene.

– Negativne ocjene mogu se ispravljati i u postupku vrednovanja u nastavi na daljinu. Metoda vrednovanja ovisi o ishodu učenja i sadržaju iz kojeg je učenik dobio negativnu ocjenu. Pri tome se za ispravljanje negativne ocjene ne mora koristiti ista metoda koja je korištena kada je učenik dobio negativnu ocjenu. Na primjer, ako je učenik dobio negativnu ocjenu iz usmenog odgovora na pitanja koja je postavljao nastavnik, primjerice vezanih uz komparaciju povijesnih razdoblja s aspekta razvoja znanosti, ne mora nužno usmeno odgovarati kada ispravlja negativnu ocjenu, već nastavnik može tražiti pisanu analizu sa specifičnim pitanjima na koja učenik treba odgovoriti u zadanom vremenu. S druge strane, u predmetima s tjednom satnicom od barem četiri sata može se provesti i 10-minutno usmeno ispitivanje kako bi se provjerilo ili potvrdilo znanje učenika, stoji u pojašnjenju Ministarstva.

Upisivanje neopravdanih


Već je i prije početka nastave na daljinu bilo rečeno da će se, baš kao i u školi, neprimjerena ponašanja učenika u virtualnim učionicama kažnjavati pedagoškim mjerama. Ali što je s izostancima? Dok Francuzi ističu kako se u online nastavi nije pojavilo pet posto đaka i s njima je izgubljen kontakt iz MZO-a  nam na to pitanje nisu dali konkretne brojke. No, stvarno stanje na terenu takvo je da postoje učenici koji izostaju s online nastave. I zbog toga mogu dobiti neopravdani.

– Nazočnost se pravda prisustvom (preko AAI) i izvršavanjem minimalnih obaveza koje odredi nastavnik. Primjerice, takva obaveza može biti da učenik iz matematike riješi kratku online provjeru koja služi za vrednovanje za učenje i to ne mora napraviti u određenom trenutku, nego tijekom 24 sata. Ako i nakon pisanog upozorenja učeniku i roditelju od strane razrednika i ravnatelja učenik i dalje ne izvršava svoje obaveze, potrebno je napraviti virtualni sastanak s učenikom i roditeljem uz prisustvo stručnih suradnika. Temeljem toga se treba napraviti zapisnik u kojem treba konstatirati razloge, oblike podrške od strane škole i roditelja te eventualnu potrebu za psihološkim savjetovanjem. Posebno je važno konstatirati je li promjena u ponašanju učenika nastala tijekom nastave na daljinu. Ako sve to ne urodi pozitivnim pomakom, potrebno je evidentirati neopravdane izostanke učenika, objašnjeno je iz Ministarstva.

Odgovori na sva ova pitanja nalaze se u rubrici ‘Nastava na daljinu – Česta pitanja i odgovori’ na stranicama ministarstva, a ondje možete pronaći i odgovore na druga slična pitanja o online nastavi.