Naime, na Jadranu se jučer provodila tradicionalna akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe. Cilj je bila provjeriti spremnost i učinkovitost svih mjerodavnih službi tijekom turističke sezone, kada je povećan broj plovila. Najčešći i najopasniji prekršaj je glisiranje na manje od 300 metara od obale.

Komentirao je i stanje u turizmu. Izrazio je zadovoljstvo turističkim ostvarenjima, istaknuvši da takve brojke nitko nije očekivao.

- Ukupan broj aktivnih brodica je na oko 70% ostvarenja u odnosu na lani, a za jahte duže od 20 metara smo na razini od oko 85%. Hrvatska se pokazala kao sigurna destinacija, a što se tiče nautike, prva smo destinacija svijeta, istaknuo je. 

Za 2022. godinu najavio je implementaciju novog, beskontaktnog sustava naplate cestarina. Objasnio je da je postupak promjene načina naplate cestarine bio završen prije izbora, natječaj je spreman, a izlazi na jesen.

Najavio je da će puni profil do tunela Učka biti gotov 2021., a druga cijev i završetak punog profila prema Matuljima 2024., kada bi čitava izgradnja Istarskog ipsilona bila završena.

Na gradilištu Pelješkog mosta ne očekuje kašnjenja, usprkos koronavirusu.

- Prošli tjedan došlo je 150 specijaliziranih kineskih radnika. Radovi oko pristupnih cesta idu dobro te se očekuje da će radovi biti završeni u roku, rekao je Butković.

Na pitanje o nabavi više od 20 novih vlakova, rekao je da je na natječaj HŽ putničkog prijevoza, vrijedan oko 1 milijardu kuna, koji se 85% financira iz fondova EU-a, pristigla ponuda Končara. Nakon zaključenja ugovora prvi vlak bit će izručen za 24 mjeseca, a za 35 mjeseci svi ostali vlakovi.  

Zbog krize u začinom prometu zaustavljen je postupak pronalaska strateškog - partnera. Mora se pronaći rješenje da pomognemo Croatia Airlinesu. Naći ćemo rješenje u skladu s europskim propisima, a kada se situacija stabilizira, završit ćemo postupak pronalaska strateškog partnera, rekao je.