Uz molitveno geslo 'Zdravo milosti puna', svetkovina Uznesenja Blažene Djevice Marije na nebo proslavljena je i u istoimenoj marijanskoj župi u Brodskom Vinogorju (Slavonski Brod) gdje su i ovoga puta hodočastili brojni vjernici iz svih krajeva Slavonije. Središnje hodočasničko euharistijsko slavlje predslavio je vlč. Božidar Nađ, župnik župe Krista Kralja iz susjednog Brodskog Varoša, a suslavili su vlč. Krešimir Čutura, župnik slavonskobrodske župe Duha Svetoga te domaći župnik vlč. Krunoslav Karas. Pjevao je veliki župni zbor pod ravnanjem s. Pavke Dujmović, redovnice Služavki Malog Isusa.
„Vlašću našega Gospodina Isusa Krista, blaženih apostola Petra i Pavla i našom, izričemo, izjavljujemo i određujemo kao božanski objavljenu vjersku istinu da je Marija, bezgrešna Majka Božja, uvijek Djevica, nakon završetka tijeka svoga zemaljskoga života, uzdignuta tijelom i dušom u nebesku slavu.' Upravo ovom dogmom zapisanom u dokumentu pape Pia XII iz 1950.godine, zauvijek se zatvaraju vrata svakoj sumnji i raspravama o istinitosti Marijina uznesenja u nebesku slavu“ – istaknuo je na početku svog obraćanja vjernicima vlč. Nađ. Pojasnio je u nastavku zašto su neki sumnjali ili odbijali vjerovati u Marijino uznesenje tijelom i dušom.
„Ponajprije zato što tako nešto ne pronalazimo nigdje u Svetome Pismu. No, svetopisamsko ozračje je takvo da se to jednostavno da iščitati iako nigdje izrijekom ne piše. Potkrepljenje te tvrdnje vidimo u majčinsko-sinovskoj vezi Marije i Isusa koja nikada neće biti raskinuta. Dakle, Marija je Isusova majka, po Duhu Svetom je začet u njoj, ona Ga je rodila, ona Ga je dojila, ona Ga je držala u svome naručju. Jednako tako, Marija je Isusa prikazala u Hramu, odgajala i brinula o Njemu. Brinula je i kada je Isus nestao, iako je bio kod svoga Oca – u hramu, a imala je svoju ulogu i u činjenju prva Isusova čuda na dobro nam poznatoj svadbi na kojoj su ostali bez vina. Kao posljednje poglavlje njihova ovozemaljskog odnosa dolazi Kalvarija, tj. Isusova muka i smrt, gdje je Marija gledala kako Isusa bičuju, vrijeđaju, pljuju i ismijavaju te na koncu pribijaju na križ. Ona je dakle bila s njim od Njegova začeća do Njegove smrti, sudjelovala u Njegovu otkupiteljskom zahvatu. Nije li onda logično da se taj sudbonosni savez Majke i Sina nastavi i nakon Njezine smrti kako bi i dalje bila uz svoga Sina i kako bi nastavila svoje uzvišeno poslanje koje je imala i u ovozemaljskom životu? Dakako da je. Ipak, radi se o istini koja je dohvatljiva jedino vjerom“ – rekao je vlč. Božidar.
Nadalje, kazao je - Isus je pobijedio smrt pa skupa s tim ide da želi da i Njegova majka, koja je tijekom Njegova zemaljskog života toliko toga dijelila s njim, dijeli i ovu pobjedu. A to dijeljenje pobjede očituje se upravo u uznesenju koje se opet temelji na načelu da Marija, koja je bila boravište božanstva, mora stanovati u Božjem boravištu. Bog je živio u njoj, a sada ona živi u Bogu. Dakle, Isus i Marija su dijelili život i smrt, pa sada dijele i pobjedu nad smrću. Isus je stanovao u Mariji devet mjeseci, a ona sada stanuje s Njim u vječnosti. Prekrasni su to izrazi sinovske ljubavi i zahvalnosti prema majci“, naglasio je župnik Nađ, kazavši kako Marija nije u nebesku slavu uznesena samo zbog toga, nego i zbog nas.
Dodao je kako pojašnjenje Uznesenja vidimo i u trajnom Marijinu zagovoru za sve nas. „Jer, da je Marija ostala u truleži groba, mi ne bismo imali nekoga tko će nas trajno zagovarati kod Boga, a ovako, budući da je ona u nebeskoj slavi, mi dobivamo osobu koja je još jače prisutna u svijetu i učinkovitije posreduje za ljude. Nije li to dragi vjernici, nešto fantastično? Bog Mariju uzima k sebi, kako bi bila bliže nama i kako bi svi uvijek imali nekoga tko moli za nas! Eto nam još jednoga dokaza Božje ljubavi prema nama. Marija je zagovornica svih, a budući da slobodno govori pred Bogom, pribavlja nam duhovne darove“, istaknuo je propovjednik.
Spomenuo je nadalje i Marijino božansko majčinstvo, po kojemu je Marija iznad svih stvorenja, dakle i iznad svetaca i anđela. Jedino je Stvoritelj viši. Marijino majčinstvo u Isusu budi sinovske osjećaje i zato kao da i možemo čuti Isusovo razmišljanje: 'Ti si postala moje boravište, a to boravište neće propasti raspadanjem u grobu.' Još više, zbog te bliskosti sa Spasiteljevim tijelom, Marijino tijelo mora s njime dijeliti i slavu. A ukoliko je bliža Kristu, utoliko je bliža i ljudima. Njezina nebeska slava čini ju sposobnom da bude trajno blizu našem zemaljskom životu. Konačno, dijeleći Kristovu slavu, Marija zagovara nas, ali ju to blaženo stanje čini i sposobnijom trpjeti s cijelom zemaljskom patnjom. Ona nama daje snagu da nadvladamo nevolje, ne u smislu da uklanja teška i bolna stanja, nego potiče hrabrost i našu volju da prihvate kušnje kao otkupiteljsko sredstvo. Niti ona sama nije bila izuzeta od patnje – mač boli probio joj je srce, ali je nakon toga došla do uzvišene radosti, a danas pomaže i nama da prijeđemo taj put“ kazao je vlč. Nađ, dodajući kako Marijina uloga u našim života ne prestaje u ovozemaljskom hodu, nego još važnije, ona nam predstavlja ideal, putokaz gdje i svi mi jednoga dana želimo otići.
Svoje razmišljanje o nebeskoj Majci Mariji vlč. Božidar završio je molitvom Mariji koju je napisao blaženi kardinal Alojzije Stepinac:
„Zdravo, presveta Djevice i Majko Božja Marijo, moćna zaštitnice naše domovine Hrvatske! Premda nevrijedni da ti služimo, ipak uzdajući se u ljubav i divnu blagost Tvoju izabiremo Te danas pred cijelim dvorom nebeskim za Gospodaricu, zagovornicu i majku svoju i cijelog našeg naroda te čvrsto odlučujemo da ćemo Ti drage volje i vjerno služiti. Molimo te usrdno da nam svima uz prijestolje Božanskoga Sina isprosiš milost i milosrđe, spasenje i blagoslov, pomoć i zaštitu u svim pogibeljima i nevoljama. Ti si kraljica i majka milosrđa, pomoćnica kršćana i tješiteljica žalosnih. Zato ti iskazujemo svoje djetinje pouzdanje kao što Ti je naš narod vazda kroz vjekove iskazivao. Tvojoj majčinskoj zaštiti preporučujemo svoje duhovne i svjetovne poglavare, cijelu našu domovinu i cijeli naš narod u ovim teškim vremenima kušnja. Izmoli nam svima vjernost u katoličkoj vjeri, da u krilu svete Crkve provodimo dane u miru i bez straha, u blagostanju i poštenju i tako zavrijedimo doći jednom do vječnog života da slavimo ondje Trojedinog Boga."
Inače, u Brodskom Vinogorju brojni su hodočasnici sudjelovali i na misnim slavljima od 6, od 8, od 17 i od 19 sati. Jutarnju Euharistiju predslavili su vlč. Stjepan Sokolović, upravitelj župe Svete Obitelji u Slavonskom Brodu, te domaći župnik vlč. Krunoslav Karas koji je također predvodio i misno slavlje u 17 sati uz blagoslov djece. Večernju misu predslavio je mons. Stjepan Belobrajdić, začasni kanonik.
Tekst: Anita Terzić
Tekst i foto: Anita Terzić, Alen Marić, Ivana Marić
izvor: Radosna vijest
PRETHODNA VIJEST