Društvene mreže promijenile su način na koji komuniciramo, ali i na koji konzumiramo informacije i oglase. Uz tradicionalne oglase, koji su očiti oglasi, odjednom su se pojavile i objave za koje je teško, na prvi pogled, procijeniti radi li se o plaćenom sadržaju ili nečijem osobnom mišljenju i stavu.

To je ujedno otvorilo i prostor za cijeli novi svijet u kojem vladaju influenceri odnosno utjecajne osobe. Iako bi mogli pomisliti da su influenceri poznate osobe, koje iskorištavaju svoj utjecaj kako bi širile određenu poruku, influenceri mogu biti i osobe koje svojim stavovima i razmišljanjima, odnosno ponašanjem na društvenoj mreži privuku pozornost mase.

No, biti influencer danas je postao ozbiljan posao. Pomno se procjenjuje koji influencer privlači kakvu vrstu publike odnosno pratitelja, kakav je njegov odnosno njezin način komunikacije s tom publikom i u konačnici kakvu reputaciju ima. Jednako tako i influenceri procjenjuju tvrtke koje im pristupaju. Jer oni za reklamiranje odnosno promoviranje nekog branda koriste ono najvrijednije što imaju - svoj ugled na društvenoj mreži. S druge strane, već smo bili svjedoci u nekoliko navrata kako je jedan krivi potez influencera rezultirao otkazivanjem brojnih ugovora i gubitkom novca.

Jer upravo je novac glavni razlog zašto se netko upušta u cijeli svijet influencera.

Iako je točan iznos, koliko influenceri zarađuju objavom svojih postova teško dobiti, jer to spada u kategoriju poslovne tajne, neki se podaci ipak mogu saznati.

Tako je u posljednjih nekoliko godina broj influencera i sponzoriranih influencerskih objava narastao nekoliko puta. Toliko da su društvene mreže bile prisiljene takve objave označavati kao plaćene odnosno sponzorirane kako bi ostali korisnici bili svjesni da netko zarađuje na njima.

Procjenjuje se kako će do 2022. tržište influencerskih objava i oglašavanja vrijediti između 5 i 10 milijardi dolara. Pri tome treba imati na umu da samo jedna objava nekog influencera, brand odnosno tvrtku može stajati između 500 dolara i više od 20 tisuća dolara.

U Hrvatskim okvirima to je mnogo manje. I iako vam ni jedan influencer neće točno otkriti koliko zarađuje objavama na društvenim mrežama, priznati će da se od toga može pristojno živjeti. 

Umjetna inteligencija i influenceri

Međutim, svoje su mjesto pronašle i tvrtke kojima je jedini posao spojiti influencere i odgovarajuće brandove.

Tvrtka Influential tako koristi strojno učenje i umjetnu inteligenciju kako bi najveće tvrtke povezala s influencerima koji im mogu najviše pomoći u širenju branda.

Analiziraju brand i influencere, procjenjuju koji bi hashtag ostavio najbolji dojam na koju dobnu skupinu, koji ton treba koristiti u pisanju objave, kao i kako zadržati originalan izričaj influencera, ali ga prilagoditi poruci koju brand želi promovirati.

Koliko su uspješni govori činjenica da su tvrtke koje su koristile njihove usluge zabilježile rast od 30 posto u engagementu i povratku investicije.

Njihov je savjet oglašivačima da ciljaju influencere koji imaju od 50 tisuća do 2 milijuna pratitelja, jer to znači da su angažiraniji i oni i pratitelji. Velike zvijezde, poput Christiana Ronalda ili Kim Kardashian, imaju velik broj pratitelja, ali baš i nisu toliko angažirani oko dijeljenja tih informacija dalje.

Šef Influentiala, Ryan Detert, i sam bivši influencer, uvjeren je kako uskoro neće biti tvrtke koja ne koristi usluge influencera za promociju svojih brandova i proizvoda.

Jer podaci pokazuju kako za svaki uloženi dolar u influencera, brand dobije natrag čak 6,5 dolara. A ni influenceri se ne mogu požaliti na dolare koji ostaju u njihovim džepovima.