Brođanin Ratko Martinović, sinoć je u sklopu Marsonikona, Brođanima predstavio svoj treći publicistički naslov “Društveni inženjering” o kompleksnosti sustava manipulacije sustava, grupacija, pojedinaca i čitave civilizacije. Publika je već u samom početku prepoznala knjigu koju jue Ratko  kroz niz blogova promovirao i u Večernjem listu. Zatim je došao poziv u kultnu emisiju 'Na rubu znanosti' i to je dodatno zainteresiralo javnost. Kako je najteže biti prorok u vlastitom selu, tako mu je brodska promocija uvijek i najbitnija.

Razgovarali smo s Ratkom, koji nam je pobliže objasnio o čemu se radi u njegovoj knjizi: „Nakon prve knjige Subliminalne poruke, već tada sam razmišljao o nekakvoj trilogiji. Odmah sam znao da bi drugi dio bio „Društveni inženjering“, a treći bi trebao biti „Kultna simbolika“. Psihologija mase, odnosno manipulacija, mi je bila nekakva okosnica, hajdemo to tako reći, kroz sve te društvene sektore, kao što su obrazovni, zdravstveni sustav, birokrativnog aparata, politike i sl. Početak knjige govori o osnovama čovjekovog karaktera, osobnosti, svjetonazorima i sl., gdje od samih tih početaka zapravo te društveno- inženjerske skupine ljude ubacuju u kalupe. Zatim naravno putem tih kalupa kroz stranke, interesne skupine i udruge, te iste ljude ubacuje u druge kalupe i tako zapravo čitav život manipuliraju ljudima. Mi toga zapravo nismo ni svjesni, jer da jesmo vjerojatno tako od početka ne bismo živjeli.“

Mislite li zapravo da je to nekakav nazovimo to tako „plan“ tih društveno-inženjerskih skupina u kojem bi smjeru Hrvatska trebala ići:“ Ako gledamo dvije suprotstavljene agende, prva je fabijansko društvo, vezano uz Canesa, te drugu doktrinu frankfurtsku koja gura neoliberalni kapitalizam i društvenu deregulaciju, onda je zapravo vidljiva jedna okosnica koja se vidi već desetak godina u europskoj politici koja proizlazi iz frankfurtske doktrine, a to je da stranke suprotnog pola u idealnoj državi bi trebale tvoriti demokraturu, odnosno veliku koaliciju. Ovo što je sada HDZ s HNS- om i ne čudi pretjerano, jer je to u nekom višem planu već bilo zacrtano. Iako smo mislili da to neće biti moguće, na žalost u Hrvatskoj je taj društveni inženjering zapravo okosnica politike. Dobar primjer jedne kvalitetne kampanje bila nam je Francuska, gdje je Emanuel Macrone, zahvaljujući kvalitetnom programu, odličnoj dikciji i odličnom sučeljavanju, osvaja predsjedničke izbore. Nema navijanja, nema sektaškog glasanja. Jednostavno ljudi u razvijenim zemljama, za predsjednike biraju one ljude koji su zaista najbolji.

Autor: Dajana Čavčić