U okviru 5. godine studija Turizma sedam grupa studenata, njih 35 radilo je na dva projekta, literarnom i projektu shopping turizma u Slavonskom Brodu. Tijekom semestara, od 10. mjeseca prošle do 2. mjeseca ove godine studenti su pod vodstvom docenta Josipa Mikulića u okviru obveznog kolegija Marketinga i menadžmenta u turizmu radili ovaj projektni zadatak dobrovoljno, a riječ je o dodatnoj aktivnosti kojom su htjeli pokazati nešto više. U veljači su predali 7 projekata koji su proslijeđeni Turističkoj zajednici Grada Slavonskog Broda koja je danas organizirala prezentaciju spomenuta dva projekta. Sveučilišni profesor s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Darko Prebežac rekao je da u projektima ima dobrih ideja i dodao kako je riječ o mladim i neopterećenim ljudima koji su nakon obilaska Slavonskog Broda dobili neke ideje i nastojali su iste prezentirati.

- Mi smo morali osmisliti projekt, odnosno turistički proizvod na temu bajki Ivane Brlić Mažuranić koji bi privukao razne turiste u ovaj grad i kako bi mi poboljšali samu turističku ponudu. Naš zadatak je bio osmisliti nešto novo što možda već nije bilo viđeno. Mi smo osmislili jedan zabavni park koji bi obuhvaćao gastronomske, sportsko-rekreacijske i razne druge sadržaje koji bi bio za cijelu obitelj, odnosno obitelji s djecom gdje bi svi mogli sudjelovati i podijelili smo ga u nekoliko cjelina, rekla je studentica Eva Medak

- Danas smo prezentirali kako pretvoriti Slavonski Brod u shopping regiju. Nama nije cilj otvoriti samo jedan shopping centar gdje će se turisti zadržavati, već cijeli Slavonski Brod razviti u shopping destinaciju. U našem projektu je bilo 5 studenata. Suradnja je potekla od naših profesora s katedre za turizam Darko Prebežac i Josip Mikulić koji su u suradnji s direktoricom Turističke zajednice grada Slavonskog Broda Biljanom Lončarić došli na ideju da bi naši studenti mogli pridonijeti nešto za Slavonski Brod. Preporuke su da se treba pojačati turistička ponuda općenito, tu se baziramo na gastronomiju, da se treba prepoznati Slavonski Brod u smislu autohtonosti Broda i da to sve treba ukomponirati u jedan lijepi turistički proizvod koji bi skidao ljude s autoceste da se spuste i upoznaju grad, rekla je studentica Monika Stankić.

- Imamo dobru suradnju s Veleučilištem u Zagrebu i već smo komunicirali s nekoliko fakulteta, dobili dobre radove studenata i tu tradiciju smo nastavili prošle godine. U 11. mjesecu smo pozvali grupu studenata s Ekonomskog fakulteta (smjer turizam) koja je došla u grad. Mi smo im ponudili lokacije koje bi trebali obići. Jedan od prvih je bila naša tržnica s kojom su bili oduševljeni. Onda smo im pokazali Korzo, spomen dom Dragutina Tadijanovića, kuću Ivane Brlić Mažuranić, našu Tvrđavu i naše druženje smo završili u Dvorani Vijuš s obzirom da se tamo održavao Katarinski sajam. Tako da su oni već na tom prvom susretu dali neke svoje dojmove, bili su oduševljeni gradom Slavonski Brod, jer većina je nažalost do tada samo prolazila kroz Brod zato što je on usputna stanica. Tada smo dogovorili daljnju suradnju i danas imamo ova dva vrlo bitna i dobra rada. Drugi projekt je vezan uz shopping turizam koji je sve izraženiji u Slavonskom Brodu i zanimljiv nama susjednim zemljama, prije svega BiH. Oni su pokazali svoje razmišljanje kako bi to trebalo izgledali i u kojem pravcu treba ići i mislim da ima dosta dobrih ideja koje u svakom slučaju trebamo iskoristit.

Što se tiče prvog rada, tematskog parka Ivane Brlić Mažuranić rekao bi da je i Ministarstvo turizma to prepoznalo pošto smo mi donijeli Master plan razvoja turizma grada Slavonskog Broda dvije godine prije RH, odnosno na našu inicijativu u Master plan razvoja turizma RH do 2020. postavljena je i izgradnja tematskog parka Ivane Brlić Mažuranić. To je velika investicija i tu bi se trebala tražiti sredstva EU i ostalo. Bilo bi idealno da se izgradi jer bi taj zabavni park bio jedini u krugu od par stotina kilometara što znači da bi imao dobar prolaz pogotovo što bi bio na temu likova i djela IBM po kome je grad i poznat. Dosta velika investicija, ali ne neostvariva i može se raditi u fazama.

Shopping turizam već djelomično postoji. ovo što su i mladi nabacili kao par bitnih stvari, treba osmisliti nešto što bi privuklo ljude, jer shopping centar imate i u Osijeku i u Zagrebu i oni ne funkcioniraju na isti način, rekao je Mirko Duspara, predsjednik Turističke zajednice grada i gradonačelnik Slavonskog Broda.