Tehnološke i automobilske kompanije već godinama razvijaju tehnologije koje će omogućiti komunikaciju između automobila, odnosno između automobila i infrastrukture poput semafora i slično koja bi trebala omogućiti sigurniju vožnju i manje prometnih nesreća i stradalih u prometu. Ovakve tehnologije samo su još jedan korak prema neizbježnoj budućnosti u kojoj će vozilima u potpunosti upravljati računala, a ljudi će, umjesto koncentrirani za volanom, vrijeme moći provesti čitajući, gledajući TV ili bi čak mogli bezbrižno odspavati tijekom vožnje. No, i prije nego autonomni automobili zavladaju cestama, možemo očekivati kako će sve više kompanija uvesti ovakve tehnologije koje će vozače obavještavati o kretanju drugih vozila u prometu i unaprijed ih upozoriti na potencijalne opasnosti koje vozači možda ne bi mogli na vrijeme opaziti, piše zimo.dnevnik.hr

Na ovogodišnjem sajmu CES, kompanije Trek Bicycle, Ford i Tome Software najavili su suradnju u razvoju sustava komunikacije automobila s biciklistima zahvaljujući kojem bi se u budućnosti trebao smanjiti broj prometnih nesreća u kojima sudjeluju biciklisti. Ovaj sustav komunikacije, koji je još u ranoj fazi razvoja, bit će baziran na umjetnoj inteligenciji te će obavještavati vozače automobila (ali i kamiona i autobusa) i bicikliste na opasne dijelove prometnica, dok će vozače upozoravati na približavanje biciklista tako da, ako ih već ne vide zbog odsjaja sunca ili slično, softver će ih obavijestiti o tome pa će moći smanjiti brzinu i biti oprezniji u vožnji.

Iz Treka i Tome Softwarea kažu kako ovu tehnologiju ne žele povezati uz određeni brand, odnosno uz određene proizvode ili platforme jer žele da bude dostupna svim biciklistima. Vjeruju kako bi njihov softver kojeg će licencirati biciklističkim i automobilskim kompanijama u budućnosti postati standard u industriji.

Ovo je nešto što će sigurno spašavati živote, ako to uspijemo napraviti, komentirao je izvršni direktor Tome Softwarea Jake Sigal, a njegova kompanija nije prva koja je počela s razvojem tehnologije za pomoć biciklistima u prometu. Npr., prije nekoliko godina Volvo je na CES-u predstavio prototip biciklističke kacige koja omogućava komunikaciju između biciklista i vozila koje prolaze u blizini kako bi spriječili prometne nesreće, dok Ford i Qualcomm već neko vrijeme razvijaju tehnologiju za komunikaciju automobila s drugim vozilima i cestovnom infrastrukturom, a među inim i direktnu komunikaciju s biciklistima putem posebnih uređaja ili putem mobilne aplikacije.