U skladu s novim Vladinim reformama je i ukidanje minimalne cijene autoškola koja sada iznosi 5695 kn. Zbog goleme konkurencije to bi moglo dovesti do novog pojeftinjenja kojemu se vesele svi - osim vlasnika autoškol, pišu Vijesti.rtl.hr.

Prvi su koraci u prometu najvažniji, ali i prilično skupi. Da je jeftinije - kandidati se ne bi žalili. Da bi se moglo dogoditi baš to - uvjereni su vlasnici autoškola.

Naime, nakon porezne reforme druga velika stvar na kojoj Vlada nešto konkretno radi jest takozvani Hitrorez- deregulacija, debirokratizacija i racionalizacija zakona i propisa. U skladu s novim Vladinim reformama je i ukidanje minimalne cijene autoškola, što bi moglo dovesti do pojeftinjenja kojemu se vesele svi - osim vlasnika autoškola. Oni tvrde kako bi pad cijene mogao ugroziti i njihovo poslovanje, ali i sigurnost na cestama.

Baš oni su i imali najviše kritika na najnoviji prijedlog MUP-a koji mijenja Zakon o sigurnosti prometa na cestama.

"Intencija je da se liberalizira otvaranje auto škola i da se liberaliziraju cijene zbog poštivanja pravila o tržišnom natjecanju", rekao je Robert Čop, iz Ravnateljstva policije za RTL.

Trenutno minimalne cijene određuje država, a one ne smiju biti manje od 5695 kuna. Prema cijenama dostupnim na internetu - RTL je izračunao - od većih gradova najpovoljniji je Osijek - autoškola u prosjeku stoji 5700 kuna. Rijeka je 35 kuna skuplja. U Zagrebu škola stoji oko 5750 kuna, u Splitu 200tinjak kuna više. U gradovima s manje konkurencije je skuplje. U Rovinju primjerice - 6185 kuna! Kad se zbroje ostali troškovi - još otprilike 1400 kuna - ispada da autoškola u Hrvatskoj u prosjeku stoji oko 7300 kuna.

Dosad regulirane cijene bi se novim zakonom od sredine godine, a zbog usklađivanja s direktivama Europske unije - prepustile tržištu.

"Naša cijena iznosi 5.730 kuna i većina auto škola posluje na granici minimalne cijene. Ako cijene budu još išle dolje bit će to na uštrb djelatnika koji rade u autoškolama, jer naši su troškovi fiksni. Nećemo točiti gorivo u Bosanskom Brodu, kazao nam je Esmer Jašarević , vlasnik autoškole Emi.

Zakon bi trebao omogućiti i lakše otvaranja autoškola, kojih sada ima 350, ali i lakše kažnjavanje onih koji ne rade po propisima. Rasprava o nacrtu zakona tek slijedi, a sam zakon očekuje se u svibnju.