Većina će se složiti kako je Faithless jedan od onih bendova koje obavezno morate poslušati uživo, voljeli ih ili ne, jer na pozornici oni nisu samo elektronski bend, nego se pretvaraju u nešto potpuno drugačije. Faithlessova live postava se uvijek sastoji od real instrumenata, za razliku od Faithless Sound System, možemo reći neuspješnog projekta Maxi Jazza i Sister Bliss nakon razilaženja benda, tako da njihove live izvedbe imaju punije aranžmane zbog čega zvuče na koncertima puno bolje nego na studijskim snimkama.

Nastupom na zagrebačkoj Šalati u sklopu Zagreb Callinga okupili su nekoliko tisuća posjetitelja koji su jedva čekali da se Faithless vrati u Zagreb, a nakon što su u oproštajnoj turneji 2011. godine nastupili u Domu sportova. Postoji nekoliko razlika u ova dva koncerta. Na Šalati se Faithlessu ponovno vratio Leigh Stephen Kenny, back vokal koji je i autor nekoliko njihovih stvari, a uz njega se na ovoj turneji pridružila i Kyla La Grange, engleska pjevačica koja je zajedno s Kennyem u stankama dok se Maxi Jazz odmarao očarala publiku svojim prekrasnim glasom. U novoj live postavi Faithlessa bio je i Peredur ap Gwynedd, gitarist Penduluma, te Lily Gonzalez na udaraljkama. Za razliku od proteklog koncerta u Domu sportova Faithless je zvučao još bolje. Set lista je bila vrlo zanimljiva, pomalo drugačija od prošlog nastupa, čak su izbacili koju pjesmu sa zadnjeg studijskog albuma The Dance iz 2010. godine. Standardni dio seta bile su extended verzija Insomnie, God is a DJ, I Want More, nekoliko godina stara Not Going Home, njihov prvi hit Salva Mea i za bis We Come One. Bila je to savršena kombinacija glazbe sa spektakularnim laserima i lightom koji su danima najavljivani kao veliki spektakl, a čak 80 tona opreme je postavljeno na Zagreb Callingu. Čak su i odjevne kombinacije Maxi Jazza i Sister Bliss imale svoju LED rasvjetu.


U razgovoru s onima koji su bili na koncertu u Domu sportova otkrili su kako su bili skeptični i nisu htjeli doći na Šalatu kako ne bi pokvarili onaj veličanstveni dojam na oproštajnoj turneji koji je Faithless priuštio fanovima iz Hrvatske. Ali zasigurno će se kajati što nisu bili proteklog utorka u Zagrebu, jer ono što je Faithless odradio za ljubitelje njihove glazbe bilo je zaista nešto što će pamtiti do kraja života. Hrvatska publika je posebno mjesto zauzela u srcu Maxi Jazza i benda, čak je i u nekoliko navrata tijekom koncerta davao epitete publici i posebno naglašavao da smo posebni, a čak mi se čini da je u jednom trenutku, iako to još nitko nije potvrdio ili nije primijetio, pustio suzu nakon što je vidio kako su Faithless i hrvatska publika postali JEDNO.

Samo nekoliko dana ranije nastupili su na Exitu u Novom Sadu pred 40 tisuća gledatelja, ali neću pogriješiti ako kažem da je hrvatska publika pokazala puno više na Šalati. Iako je koncert trajao sat i pol vremena, učinilo nam se kao da se radilo o višesatnom koncertu.
Prije nastupa zvijezda drugog dana Zagreb Callinga nastupili su odlični Nipplepeople koje sam po prvi put gledao uživo i koji su u potpunosti ispunili, pa čak i nadmašili moja očekivanja, te Detour, sve popularniji bend u hrvatskim eterima i među publikom. Organizatori su definitivno pogodili s lineupom i dovođenjem jedne od najvećih dance atrakcija na svijetu zbog koje smo iz petnih žila i nakon bisa ponavljali „we want more“. Potvrdili su da još nisu za mirovinu iako je Maxi Jazzu već dobrih 58 godina, ali energija je i dalje tu, duh Faithlessa je i dalje prisutan i ovaj povratak na svjetske pozornice samo govori o tome da je njihova glazba postala nešto više od glazbe i kako je teško rastati se s mnogobrojnim fanovima. Kako bi se to popularno reklo, Hrvatska i Faithless se i javno vole, tako da će nam uvijek biti dobrodošli.

Set lista:
Emergency
All Races
God is a DJ
Muhammed Ali
Crazy Baldheads
Mass Destruction
Insomnia
Hands
Everything Alright
What About Love
I Want More, part 1 & part 2
Bombs
Salva Mea
Swingers Guitar
Not Going Home
+
Music Matters
We Come One

Autor: Nikola Knežević

  

Faithless - God Is A DJ (Live@Zagreb Calling 2015)

Posted by Nikola Knežević on Wednesday, 15 July 2015